kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

دیدار نماینده ویژه دبیر کل سازمان‌ملل‌متحد در امور عراق با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

نیکلای ملادنوف، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل‌متحد در امور عراق با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی دیدار و گفت وگو کرد.


در این دیدار آیت‌الله صافی با اشاره به وجود انسجام قوی بین ملت ایران و عراق گفت: انسجام و اتحادی که بین ملت ایران و عراق وجود دارد، از ابتدا بوده؛ هنوز هم وجود دارد و در آینده هم خواهد بود، ما و مردم عراق با هم هستیم.
وی افزود: بین مردم و قبایل عراقی از ابتدا، اتحاد وجود داشته است؛ فقط داعش و حامیان و مسببان آنها سبب بروز این وقایع شده که با از بین رفتن اینها، وضعیت به قبل برخواهد گشت.
آیت‌الله صافی ضمن تقدیر از مواضع حکیمانه حضرت‌آیت‌الله سیستانی خاطرنشان‌کرد: شما ملاحظه کردید که چطور حضرت آیت‌الله سیستانی همه را به اتحاد و همبستگی دعوت کردند و ملت عراق هم دور محور ایشان جمع شدند. اصلاً اهتمام علما و روحانیت به حفظ اتحاد و اجتناب از هرگونه اختلافی است که موجب فساد گردد.
این مرجع تقلید با اشاره به سخنان نماینده دبیر کل‌سازمان‌ملل نسبت به وجود آوارگان عراقی اظهار داشت: ما بیشتر از آنچه در تصور است با آنان همکاری می‌کنیم و اهتمام داریم تا خدمات بهتری به آنها انجام شود. این کار وظیفه انسانی و اسلامی ماست و فرقی نمی‌کند که این خیرخواهی و کمک برای مردم عراق باشد و یا دیگر کشورها.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: شما به عنوان نماینده دبیرکل سازمان‌ملل از اعضای این سازمان بخواهید در مواضعی که دارند بسیار واضح و آشکار همگان را نسبت به فتنه داعش آگاه سازند و به همگان بگویند که این خطر برای تمام جهانیان است و باید با آنها مقابله نمایند و شر آنها را از سر مردم دنیا کوتاه کنند و در این زمینه، سازمان‌ملل باید به وظیفه اصلی خود عمل نماید.