kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
توصیه وزیر علوم به مسئولان دانشگاه‌ها

دانشگاه‌ها «آرام» همراه با «تضارب آرا» باشند(اخبار دانشگاه)

وزیر علوم گفت: مسئولان دانشگاه‌ها اجازه ندهند فعالیت‌های سیاسی دانشجویان در اختیار یک جناح و گروه خاص باشد.


به گزارش تسنیم، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح دیروز در همایش «راه طی شده و افق پیش‌رو» و در حاشیه رونمایی از منشور حقوق دانشجویی، اظهار داشت: در آستانه 16 آذر و روز دانشجو هستیم و شما همکاران دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم یک سال پر مشغله را طی کردند و امروز به دنبال ارزیابی عملکرد یک ساله خود در نظام علمی کشور هستید.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و رئيس‌جمهور در زمینه فرهنگ و اهمیت مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها، یادآور شد تربیت دانشجو و انسان‌های عالم، کارآمد، ماهر و دارای تخصص علم، ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست. اما تربیت فرهنگی و مسئله فرهنگی نیز در دانشگاه‌ها جزو برنامه‌ها و ماموریت‌های اصلی است که باید مورد توجه باشد، زیرا دانشجویان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و ما وظیفه داریم به آنها اعتماد کنیم.
فرهادی با تاکید بر اینکه مطالبات دانشگاهیان چه اساتید و چه دانشجویان باید عادلانه پیگیری شود، ادامه داد: اگر دانشجو یا استاد انتقادی دارد باید بتواند آن را مطرح کند، اما اینکه نباید این انتقادات مغرضانه و در جهت براندازی باشد به معنای واقعی کلمه نقد باید دلسوزانه باشد، پدیده‌‌ای که بسیار برای دانشگاه‌ها مفید و ارزنده است، لذا نباید دلسوزانی که به دنبال بهتر شدن فضا هستند و در این راستا انتقاد می‌کنند، سرکوب شوند.
وی با اشاره به تصمیمات وزارت علوم درباره ماجرای بورسیه‌های سال‌های گذشته، گفت: بورسیه‌ها به شکل جامع و کاملی رسیدگی شده و با تشکیل کمیته‌ای از وزارت علوم و مجلس بخش مهمی از این مسائل حل شده و انشاالله در مکان‌یابی دانشگاه‌ها نیز همکاری لازم را با دانشجویان انجام می‌دهیم تا موارد دیگر هم حل شود.
وزیر علوم تاکید کرد: وظیفه من و شما مسئولان دانشگاه‌ها این است که نباید اجازه دهیم خدای ناکرده حقی از کسی ضایع شود.