kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

حوادث کوتاه از کشور


    زغال‌ جان چوپانی را گرفت
 تبریز- خبرنگار کیهان: استفاده از زغال چوب در داخل چادر، جان یک چوپان را در «ایلخچی» گرفت. وی به همراه چوپان دیگری برای گرم شدن در داخل چادر اقدام به استفاده از «زغال چوب» کرده بود که هر دو دچار مسمومیت منواکسید کربن شدند و این چوپان، جان خود را از دست داد.
ناکامی سوداگران مرگ
 یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران یگان تکاوری 119 این استان با اطلاع از ورود یک محموله سنگین موادمخدر از سمت شرق کشور به یزد؛ در یک عملیات ضربتی و مسلحانه ضمن توقیف خودرو قاچاقچیان 212 کیلو تریاک را کشف کردند. کاکاوند افزود: همچنین ماموران پلیس شهرستان بافق با همکاری عوامل مبارزه با موادمخدر یزد هنگام کنترل راه‌های مواصلاتی به کشف 94 کیلو تریاک و 51 کیلو حشیش شدند.کاکاوند با اشاره به کشف 43 کیلو تریاک از سوداگران مرگ تصریح کرد: ماموران در ارتباط با این کشفیات 8 تن از قاچاقچیان را دستگیر کردند.
توقیف 366 کیلوگرم موادمخدر
اصفهان- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید شرافت نایین بامداد دوشنبه به یک دستگاه خودرو کامیون که از کرمان به سمت تهران در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. آقاخانی افزود: در بازرسی از این خودرو 266 کیلوگرم تریاک و 100 کیلوگرم مرفین به دست آمد و راننده خودرو برای گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و کامیون نیز توقیف شد.
کشف 5 کیلو هروئین
 ماموران انتظامی خمینی‌شهر حدود 5 کیلوگرم هروئین از قاچاقچیان موادمخدر کشف و ضبط کردند. فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: ماموران انتظامی در عملیاتی یک باند توزیع هروئين در این شهرستان را شناسایی و پس از بازرسی از مخفیگاه آنها 4 کیلو و 904 گرم موادمخدر از نوع هرویین کشف و ضبط کردند. سرهنگ احمدی افزود: در این عملیات چهار قاچاقچی موادمخدر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.
بخشش قاتل
مهاباد- ایرنا: دادستان شاهین‌دژ گفت: محکوم به قصاص در این شهرستان به مناسبت اربعین حسینی با رضایت خانواده مقتول روز دوشنبه گذشته از حکم قصاص رهایی یافت.  «حسین مجیدی» افزود: این شخص که 51 سال سن دارد، در سال 1390 به دلیل اختلاف شخصی، فردی را در میاندوآب به قتل رسانده بود. وی اضافه کرد: این شخص در دادگاه کیفری آذربایجان غربی به قصاص نفس محکوم و پس از اعتراض، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و رای صادره در این مرجع نیز تایید شده بود.
رهایی از قصاص نفس
ارومیه- واحد مرکزی خبر: روز گذشته قاتل محکوم به قصاص در سردشت از چوبه‌ دار رهایی یافت. رئيس دادگستری سردشت گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف اولیای دم چند ساعت قبل از اجرای حکم رضایت خود را برای عفو قاتل اعلام کردند.
زن و مرد سارق در دام پلیس
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودروی پراید در فولادشهر، ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی موفق شدند یک مرد و یک زن سابقه‌دار که در این سرقت‌ها دست داشتند را شناسایی کنند.
سرهنگ رضا عرب‌عامری افزود: ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی هر 2 متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل تعداد زیادی اقلام مسروقه شامل وسایل داخل خودرو از قبیل ضبط صوت، زاپاس و... و همچنین 3 دستگاه خودروی مسروقه پراید را در حال اوراق شدن کشف کنند.
وی تصریح کرد: در این عملیات همراه 2 متهم اصلی 3 نفر دیگر از همدستان آنها نیز دستگیر و به بزه انتسابی خود اعتراف و همگی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
بازداشت پیمانکار جاعل
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده جعل اسناد در مورد راه‌اندازی سیستم پمپاژ آب شهرستان دورود به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی لرستان مبنی بر اینکه جهاد کشاورزی در جهت آبیاری تحت فشار در یکی از روستاهای آن شهرستان با پیمانکاری قرارداد کاری به مبلغ 300 میلیون ریال اخذ کرده و پیمانکار قبل از اینکه کار به پایان برسد با ظرافت خاصی اقدام به جعل امضای مدیر جهاد کشاورزی و بازرسان این اداره جهت دریافت مبلغ قرارداد کرده است.
سرهنگ دالوند افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات گسترده فرد جاعل را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات تخصصی پلیس، پس از مواجهه با مدارک جمع‌آوری شده چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، خاطرنشان کرد: وی در این تحقیقات به جعل امضای مدیر جهاد کشاورزی و بازرسان مربوطه اعتراف کرد و 300 میلیون ریال کلاهبرداری از وی کشف شد.
انهدام باند سرقت
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: 2 باند بزرگ مجهز به دستگاه حک شماره شاسی و موتور خودرو و سرقت منازل و لوازم داخل خودرو در خرم‌آباد متلاشی شدند.
فرمانده انتظامی خرم‌آباد افزود: دستگاه حک کشف شده از این باندها که 17 عضو آنها و 6 مالخر دستگیر شدند همانند دستگاه مخصوص شماره شاسی و موتور شرکت‌های خودروسازی است که مدارک مورد نیاز خودروهای سرقتی را با استفاده از آن مشابه اسناد کمپانی با دقت بسیار زیاد صادر می‌کرد.
سرهنگ حسین نجفی افزود: این باند خودروهای تصادفی را خریداری و با نصب پلاک آنها بر روی خودروهای سرقتی مبادرت به صدور اسناد برگ سبز و شناسنامه مالکیت خودرو و فروش آنها در بازار می‌کردند.وی گفت: اعضای این باند تاکنون به بیش از 200 فقره سرقت اقرار کرده‌اند.
دستگیری قاچاقچی عتیقه
بندرعباس - ایرنا: رئیس پلیس آگاهی بستک با اعلام دستگیری قاچاقچی گفت: تعدادی اشیای مربوط به دوره‌های صفویان، تیموریان و قاجاریان از وی کشف شد.
«عبدالرضا ضربت» افزود: ماموران این اشیای عتیقه را از یک دستگاه خودرو پژو پارس که به سمت لارستان در حرکت بود به دست آوردند.
وی گفت: این اشیا شامل، فرش دست‌بافت، 4 کوزه سفالی بزرگ، یک کاسه مسی و یک چهارپایه چوبی است.
رئیس پلیس آگاهی بستک افزود: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی منتقل شد.
کلاهبرداری در پوشش اشیای عتیقه
اهر - فارس: فرمانده انتظامی اهر گفت: پس از کسب اخباری در مورد کلاهبرداری چند نفر در پوشش اشیای عتیقه، موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.رحیم محمدی افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی طی یک سلسله عملیات و تحقیقات میدانی و شگردهای پلیسی در نهایت از داخل منزل و خودرو فردی به هویت معلوم، 224 عدد سکه تقلبی به ظاهر قدیمی و یک عدد کتیبه به ابعاد 3×4 متر با نقش و نگار را کشف و در این ارتباط 3 نفر کلاهبردار را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه این افراد قصد داشتند اشیای تقلبی مکشوفه را در شهرستان تبریز به فروش برسانند، افزود: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
جریمه شکارچی متخلف
بناب - خبرنگار کیهان: رئيس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از دستگیری شکارچی متخلف در تالاب قره قشلاق بناب خبر داد.
صیاد لطفی گفت: این فرد با همکاری پاسگاه انتظامی چهاربرج میاندوآب دستگیر و از خودرو وی یک قبضه سلاح شکاری و 4 قطعه غاز خاکستری کشف و ضبط و  شکارچی متخلف به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه محکوم شد.