kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
در استان‌های غربی و شمالی کشور

برف و باران سبب انسداد راه‌ها و خسارت به منازل مسکونی شد

برف راه‌های ارتباطی 205 روستا در آذربایجان‌شرقی را مسدود کرد و گردباد و باران به ده‌ها واحد مسکونی در مناطق مرکزی مازندران خسارت زد.

تبریز و ساری- خبرنگاران کیهان:

بارش برف سنگین در آذربایجان شرقی سبب تعطیلی مدارس در شهرهای مهربان و هریس شد و راه‌های روستاهای کلیبر، هریس، چاراویماق، هشترود، بستان‌آباد، سراب و ورزقان را مسدود ساخت. بازگشایی این محورهای ارتباطی منوط به بهتر شدن اوضاع جوی شده است. اما بیشترین بارش برف در هریس رخ داد، به طوری که راه ارتباطی 60 روستای این شهرستان مسدود شده است. برف دامنه کوه عینالی تبریز را سفیدپوش کرد ولی تاکنون برف سنگینی در این شهر نباریده است.
در همین حال خبرنگار ما از ساری گزارش داد وزش گردباد در بابل و قائمشهر سقف بیش از 150 واحد مسکونی را تخریب کرد. همچنین بارش باران در این شهرها سبب جاری شدن سیلاب شد و به صدها واحد مسکونی و تجاری خسارت وارد کرد. مدیرکل ستاد بحران مازندران گفت: طوفان و گردباد به دو دستگاه خودرو خسارت زد و سقوط درخت کاج بر روی ساختمان پاسگاه سجادرود گلوگاه خسارت‌هایی به این پاسگاه وارد ساخت. زرودی افزود: گردباد و باران سبب شد برق مناطق و روستاهای مازندران قطع شود. بر اساس همین گزارش وزش تندباد همراه با باران در شهر ساری سبب شکسته شدن ده‌ها اصله درخت شد و آبگرفتگی، معابر رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه ساخت.همچنین بر اثر شدت بارش برداشت مرکبات از باغ‌ها متوقف و خسارت‌هایی به کشاورزان وارد شد. به گزارش رسیده بارش برف و سرمای هوا در استان اردبیل موجب شد تا آموزش و پرورش این استان مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در مشکین‌شهر، خلخال، ارشق و لاهرود را در نوبت صبح دیروز تعطیل اعلام کند. در همین حال، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: بر اثر بارش شدید برف در تکاب 30 خودرو سواری در محور تکاب به شاهین‌دژ در برف و کولاک گرفتار شده بودند که توسط نیروهای امداد و نجات رهاسازی شدند.
جابر ثوابی افزود: در این عملیات به 67 نفر از مسافران و رانندگان امدادرسانی شد و آنان در محل مناسبی اسکان داده شدند.