kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

تلاش آشکار دیکتاتورهای عرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی(گزارش خبری)

«جهان عرب دیگر مخالف اسرائیل نیست»! این جمله‌ای است که «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم صهیونیستی تابستان گذشته در دیدار با نظامیان اسرائيل بر زبان راند.


زمانی که از جهان عرب سخن می‌گوییم باید بین «مردم» و «نظام حاکم» در این کشورها تفکیک قائل شویم، واقعیت در مورد نظام‌های حاکم در برخی کشورهای عربی همان است که «پرز» اشاره کرد با کنار هم قرار دادن برخی خبرها می‌توان به این نتیجه رسید که دیکتاتورهای جهان عرب به صورت آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند و دیگر «دشمن» این رژیم اشغالگر نیستند.اخیرا روزنامه «ها آرتص» نیز مهر تایید بر ادعای رئیس سابق رژیم صهیونیستی زد.
«این روزنامه با بررسی برخی شواهد و داده‌ها اعلام کرد خط پروازی «سری و ثابت بین دولت‌های عربی خلیج‌فارس و اسرائيل وجود دارد.»
بنا به گزارش خبرگزاری فارس «ها آرتص» طی ماه‌های اخیر تحقیقی پیرامون هواپیماهای خارجی که در یک منطقه جانبی فرودگاه «بن گوریون» فرود می‌آیند انجام داده است و به این خط پرواز سری پی برده است.
بر اساس این گزارش طرفی که از هواپیماها برای پرواز از «بن گوریون» به سمت کشورهای خلیج‌فارس استفاده می‌کند، مشخص نیست اما خط پرواز، محرمانه و به آرامی عمل می‌کند.به نظر می‌رسد برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به دنبال تسریع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. در همین ارتباط «علی نعیمی» وزیر نفت عربستان نیز آشکارا اعلام کرد کشورش آمادگی دارد تا در بازار نفت حتی به اسرائيل هم نفت بفروشد!
این نشانه‌ها موید این امر است که اگر چه تا پیش از این حاکمان جهان عرب به صورت پنهانی با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته‌اند اما اکنون به دنبال علنی کردن این روابط هستند و این امر می‌تواند به دلیل ترس این حکام از «عدم مشروعیت داخلی» و تلاش برای به دست آوردن حمایت‌های رژیم صهیونیستی باشد!