kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

چهار سوی پنج قاره


  ساخت نیروگاه اتمی در ترکیه
وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه اجازه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در منطقه «مرسین» این کشور را صادر کرد.روسیه قرار است این نیروگاه هسته‌ای را با سرمایه‌ای معادل 20 میلیارد دلار بسازد.
برکناری به خاطر انتقاد از دختران اوباما
یکی از کارکنان کنگره آمریکا که از دختران باراک اوباما رئيس جمهور این کشور در شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده بود «مجبور» به استعفا از سمت خود شد.عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در فیس‌بوک خود نوشته بود «دختران اوباما باید کمی کلاس داشته باشند و در مراسمی که در کنار پدرشان شرکت می‌کنند علاقه بیشتری از خود نشان دهند.»
تظاهرات کارفرمایان در فرانسه!
در اتفاقی نادر کارفرمایان و سرمایه‌داران در فرانسه با برگزاری تظاهرات خواستار تصویب و اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی بیشتر شدند!هر چند سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه در سال‌های اخیر روی حمایت شرکت‌ها و ثروتمندان تمرکز داشته است، لیکن کارفرمایان حاضر نیستند از این سود کلان برای کمک به بهبود اقتصاد کشور و اشتغالزایی استفاده کنند.
دستگیری همسر و پسر البغدادی
مسئولان امنیتی لبنان اعلام کردند ارتش این کشور همسر ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و یکی از پسران وی را در گذرگاه مرزی با سوریه دستگیر کرده‌اند.ارتش سوریه تروریست‌های داعش را تهدید کرد در صورتی که نظامیان لبنانی اسیر از سوی داعش اعدام شوند همسر و پسر البغدادی نیز اعدام خواهند شد.
جایزه نوبل برای اسنودن
ادوارد اسنودن همکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا به همراه چهار شخصیت دیگر برنده جایزه «نوبل آلترناتیو» 2014 شد. این جایزه در استکهلم در شرایطی به اسنودن اهدا شد که او در مراسم حضور نداشت. اسنودن از طریق ویدئو ناظر این مراسم بود و پدر و وکیل آلمانی وی در این مراسم حضور داشتند.