kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
در کرانه باختری

انجام 2 عملیات استشهادی همزمان طی یک روز رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخت

به دنبال وقوع چندین عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری آن هم ظرف چند ساعت، نیروهای رژیم صهیونیستی، در مناطق مختلف کرانه باختری به حال آماده‌باش درآمده و به خانه‌های فلسطینیان یورش بردند.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در پی تیراندازی به اتوبوس شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال شرقی رام‌الله و همچنین زیر گرفتن یک صهیونیست با خودرو در روستای قصره در جنوب نابلس واقع در شمال کرانه باختری که روز دوشنبه صورت گرفت، نظامیان صهیونیستی در خیابان‌ها مستقر شده و ارتش در برخی از مناطق اعلام آماده‌باش کرد.
نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بلافاصله تحقیقات خود را بر روی این عملیات آغاز کردند تا عوامل حادثه شناسایی شوند. بنابر ادعای منابع صهیونیستی در حادثه تیراندازی به اتوبوس اسرائیلی به کسی آسیبی وارد نشد اما حال صهیونیست زیر گرفته شده توسط خودروی ناشناس وخیم گزارش شده است.
در همین رابطه پلیس رژیم صهیونیستی 7 فلسطینی را که از شمال کرانه باختری به فلسطین اشغالی رفته بودند بازداشت کرد.
نظامیان رژیم صهیونیستی 14 تن را نیز در قدس اشغالی و کرانه باختری بازداشت کردند.
صهیونیست‌ها به سمت مزارع فلسطینیان در خان یونس واقع در نوار غزه نیز به طور گسترده آتش گشودند. دوشنبه شب نیز نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله دو روستای الخدر در جنوب بیت لحم و حواره در جنوب نابلس حمله کردند. مدتی است فلسطینی‌ها با هدف آغاز انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری چندین عملیات استشهادی انجام داده‌اند.
از سوی دیگر صدها نفر از شهروندان غزه که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر خانه‌های آنها را بمباران کرده است در اعتراض به تاخیر در بازسازی ویرانه‌ها در مقابل دفتر آنروا تظاهرات کردند.
خبر دیگر اینکه، یک منبع فلسطینی اعلام کرد، هیئتی بلندپایه از مراکز اطلاعاتی ترکیه به اسرائیل سفر کرده است.
منابع آگاه اعلام کردند که این سفر مقامات اطلاعاتی ترکیه در راستای اتهامات تل‌آویو به رهبران حماس در ترکیه صورت گرفته است. تل‌آویو رهبران حماس در ترکیه را به برنامه‌ریزی برای حمله به اهداف اسرائیلی متهم کرده است.
این سفر به صورت کاملا محرمانه و با پیشنهاد ترکیه صورت گرفته است و رژیم صهیونیستی درخواست ترکیه را پذیرفته است.
فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هیئت ترک را در جریان اطلاعاتی که در اختیار داشتند قرار داده و همین موضوع باعث بازداشت تعدادی از رهبران حماس در کرانه باختری شد!