kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

اعتراض مراکز حقوق بشری به تسلیح رژیم آل خلیفه از سوی انگلیس و ترکیه

برخی مراکز حقوق بشری از جمله مرکز حقوق بشر بحرین از انگلیس و ترکیه خواستند از فروش سلاح و خودروهای زرهی به رژیم آل خلیفه خودداری کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه انگلیس از سال 2011 (سال آغاز انقلاب بحرین) تاکنون هزاران قبضه سلاح به بحرین فروخته است. از لندن خواست به فروش سلاح به این رژیم پایان دهد زیرا منامه از این سلاح برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم استفاده می‌کند.این مرکز حقوق بشری همچنین خواستار توقف فروش خودروهای زرهی ترکیه به منامه شد و تاکید کرد که رژیم آل خلیفه خودروهای زرهی خریداری شده از ترکیه را در خیابان‌های منامه و دیگر شهرها مستقر می‌کند و تظاهرات دموکراسی‌خواهانه ملت بحرین را سرکوب می‌کند.آنکارا از سال 2011 تاکنون 121 خودروی زرهی به منامه فروخته است.درخواست مرکز حقوق بشر بحرین از کشورهای ارسال‌کننده سلاح به بحرین در شرایطی صورت می‌گیرد که رژیم آل خلیفه همچنان به سرکوب مخالفان و تظاهرکنندگان ادامه می‌دهد.
رژیم بحرین برای انتقام‌جویی از شکست خود در جریان انتخابات پارلمانی حملات گسترده‌ای را به خانه‌های مردم آغاز کرده که طی آن شماری از شهروندان را بازداشت کرده است. طبق گزارش‌های منتشر شده ماموران آل خلیفه بدون داشتن مجوز قضایی و با توسل به زور و شکستن برخی از درها و اسباب و اثاثیه منازل وارد خانه‌های مردم شدند و در حالی که ساکنان این منازل در خواب به سر می‌بردند به ضرب و شتم آنها و تفتیش خانه‌ها پرداختند.