kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
پیشروی‌های ارتش ادامه دارد

230 تکفیری در شمال و غرب عراق به هلاکت رسیدند

صدها تکفیری عضو داعش طی حملات هوایی و زمینی ارتش عراق در چهار استان شمالی و غربی این کشور به هلاکت رسیدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، ارتش عراق دیروز در حملات هوایی و زمینی خود، مواضع داعش را در استان‌های صلاح‌الدین، کرکوک، نینوا و الانبار هدف قرار داد.
در صلاح‌الدین نیروهای داوطلب و دولتی عملیاتی را برای آزادسازی جنوب تکریت آغاز کردند؛ در این عملیات 150 تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند و شش خودروی داعش نیز منهدم شد. نیروی هوایی عراق نیز در این عملیات مشارکت فعال دارد.
مناطق «الولید» در استان الانبار، «الحویجه» در استان کرکوک و «موصل» مرکز استان نینوا هم دیروز شاهد عملیات مشابه نیروهای مسلح عراق بود. منابع خبری غربی نیز اعلام کردند مواضع داعش در 15 کیلومتری شمال شهر موصل توسط جنگنده‌های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش بمباران شده است.
این منابع خبری شمار کشته‌ها در مناطق ذکر شده را حدود 80 نفر گزارش کرده‌اند.
از دیگر دستاوردهای جدید نیروهای دولتی، در هم شکستن محاصره شهر «بلد» توسط داعش بود. این محاصره از هفت ماه قبل آغاز شده و طی این مدت تروریست‌ها قصد داشتند از سه محور وارد این شهر شوند، اما موفق نشدند و بالاخره مجبور شدند از محاصره دست بکشند.
برکناری 24 مسئول
«حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق دیروز 24 تن از مسئولان ارشد وزارت کشور را برکنار کرد. این اقدام در چارچوب مبارزه با فساد در نهادهای نظامی و امنیتی صورت گرفته است. عبادی اخیراً در پارلمان گفته بود، گسترده‌ترین فساد در نهاد امنیتی وجود دارد. وی همچنین گفته بود، 50 هزار «نام خیالی» در پرونده‌های پرداخت حقوق وزارت دفاع وجود دارد!
ظاهراً مسئولان مذکور به اسم این افراد خیالی که وجود خارجی نداشته‌اند، بودجه دریافت می‌کردند و آن را به جیب می‌زدند.