kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
رئیس فدراسیون از دیدارش با سپ بلاتر در فیلیپین می‌گوید

تلاش فیفا برای آزاد کردن پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران

رئیس فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین صحبت هایش می‌گوید رئیس فیفا قول داده بخشی از پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال ایران آزاد خواهد شد.

سرویس ورزشی-

علی کفاشیان  رئیس فدراسیون فوتبال بعدازبازگشت از نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا در فیلیپین اظهار داشت: سپ بلاتر با آگاهی از مشکلاتی که عدم دستیابی به این پول‌ها برای فدراسیون فوتبال ایران جهت آماده‌سازی تیم ملی اش ایجاد کرده است، وعده داد نسبت به آزاد شدن بخشی از این پول‌ها اقدام کند.
پاداش‌های فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای صعود
تیم ملی ایران به جام جهانی و آماده‌سازی این تیم و همچنین سایر مبالغ به حدود 8 تا 9 میلیون دلار می‌رسد که بخش زیادی از این پول‌ها به سبب تحریم‌های بانکی غرب علیه ایران بلوکه شده است.  کفاشیان در توضیح بیشتر این مطلب خاطرنشان کرد:دیدار با بلاتر دیدار خوبی بود در این دیدار هم در باره درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019بحث شدوهم مشکلات ناشی از عدم دستیابی ایران به پول‌های خود در نزد فیفا. بحث توسعه فوتبال در ایران و منطقه آسیای مرکزی با محوریت کشورمان نیز در این دیدار صورت گرفت وما مشکلات مالی خود را ارایه کرده و خواستار حل آن از سوی فیفا شدیم.
رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد:بلاترحامی برگزاری جام ملت‌های آسیا 2019در ایران است و امیدواریم که بتوانیم از این حمایت استفاده کنیم.
ایران و امارات دو نامزد نهایی میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 هستند. کفاشیان همچنین در باره دیدار با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: در دیدار با شیخ سلمان در ارتباط با برنامه‌های ایران برای رونق فوتبال در آسیای مرکزی بحث شد که قرار است تاسیس شود. همچنین شیخ سلمان ازفعالیت‌های زنان ایران در حوزه فوتبال ابراز رضایت کرده وخواستارتقویت این بخش از سوی ایران به عنوان پیشرو در بین کشورهای اسلامی شده است. کفاشیان درباره سایردیدارهای خودگفت: با روسای فدراسیون‌های کره جنوبی، ژاپن و استرالیا نیز دیدارهایی صورت گرفت. کفاشیان در خصوص خبرهای منتشره مبنی بر جو مثبت در کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دادن میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 به ایران گفت: قرار است نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر از ایران و امارات بازدید کنند. تصمیم گیری نهایی دراین باره فروردین واردیبهشت براساس گزارش این نمایندگان اتخاذمی شود ولی برغم مثبت بودن جو نسبت به میزبانی ایران، تسهیلات جدیدی که امارات پیشنهاد کرده، شرایط را برای ما سخت کرده است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ارائه تسهیلاتی مانند تخفیف هزینه بلیت برای تیم‌ها و هتل‌های مجانی شرایط را به نفع امارات تغییر می‌دهد، ضمن اینکه این کشور به نسبت ماورزشگاههای مجهزتری دارد و شهرهای آن نیز به هم نزدیکتر هستند. البته ما هم از موضوع توسعه‌ای از خود دفاع کرده و عنوان می‌کنیم که دادن این میزبانی به ایران باعث توسعه و رشد فوتبال درایران ازجمله ساخت ورزشگاههای جدیدمی شود.درنهایت شرایط برای ما سخت است و گزارش هیئت اعزامی کنفدراسیون فوتبال اسیا به ایران وامارات ونظر هیئت رییسه تعیین‌کننده میزان جام ملت‌های آسیا 2019 خواهد بود. وی در باره اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی نیز گفت: این اردو برگزار می‌شود و تیم ملی در زمان اعلام شده اعزام خواهد شد.اردوی آفریقای جنوبی برای امادگی تیم ملی جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا 2019 طی روزهای 24آذر تا 4دی ماه برگزار می‌شود.
کفاشیان در باره حضور کرانچار در تیم فوتبال المپیک گفت: امروز با حضور در کمیسیون تخصصی شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در باره کرانچار صحبت خواهم کرد.