kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

کوتاه از ایران


جمع‌آوری 330 میلیارد تومان زکات
بندرعباس- خبرنگار کیهان:مدیر اجرایی زکات کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 330 میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شده است. نبی‌لو افزود: 4049 باب پروژه در روستاهای مختلف کشور از محل جمع‌آوری زکات در کشور احداث، مرمت و بازسازی شده است.
وی ادامه داد: از محل جمع‌آوری زکات 550 هزار خانوار نیازمند از خدمات مسکن، درمان و تهیه جهیزیه بهره‌مند شده‌اند. وی میزان گردش زکات در کشور را در سال آینده 640 میلیارد تومان اعلام کرد.
بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی
کرمان- واحد مرکزی خبر: نیروگاه خورشیدی در شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه که با حضور معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به بهره‌برداری رسید در شبانه‌روز 26 و دو دهم کیلووات برق از انرژي خورشیدی تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌کند. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان گفت: این نیروگاه همچنین قادر است در زمان قطع شدن شبکه، برق مورد نیاز ستاد شرکت توزیع جنوب را تامین کند.
دسترسی محققان به اسناد دفاع مقدس
همدان- خبرنگار کیهان: جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، گفت: دسترسی به اسناد و مدارک دفاع مقدس برای محققان و پژوهشگران آسان شده است. سرتیپ حسن نامی افزود:  جهت تدوین و ارائه هر چه بهتر تاریخ هشت سال دفاع مقدس و استمرار و ترویج فرهنگ آن، فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشی لازم است.
وی ادامه داد: در همین راستا اسناد و مدارک مربوط به هشت سال دفاع مقدس به صورت طبقه‌بندی عادی درآمده تا به راحتی در دسترس محققان و پژوهشگران علاقه‌مند قرار بگیرد. وی یادآور شد: دولت توجه جدی و ویژه‌ای به تقویت بنیاد حفظ آثار و فعالیت‌های آن دارد به طوری که هفت نفر از وزراء کابینه عضو هیئت امنا بنیاد هستند.
فساد اداری مانع سرمایه‌گذاری
گرگان- فارس: معاون اجرایی رئيس جمهور گفت: فساد اداری یکی از موانع سرمایه‌گذاری در کشور است.  محمد شریعتمداری افزود: هیچ اداره‌ای پیدا نمی‌شود که پرداخت وجوه غیرقانونی و سفارشات مسائل را پیگیری کند و تلاش دولت این است که فساد اداری را به حداقل امکان برساند.
وی با بیان اینکه برای انجام فعالیت اقتصادی نظام اداری وقت زیادی را تحمیل می‌کند، افزود: ثبت شرکت، ورود و خروج سرمایه، ورود و خروج تکنولوژی و ورود و خروج نیروی ماهر که همه اینها ابزار تولید محسوب می‌شود مشکلات زیادی را به همراه داشته و دولت برای تسهیل این امور تلاش می‌کند.
آغاز ساخت مجتمع فولاد نورد آنامیس
بندرعباس- واحد مرکزی خبر: ساخت مجتمع فولاد نورد آنامیس با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در روستای بندزرک شهرستان میناب آغاز شد. رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 110 هکتار با هزینه بیش از 100 میلیارد تومان تا سال 96 ساخته می‌شود. خلیل قاسمی افزود: ظرفیت تولید این مجتمع 400 هزار تن شمش فولاد، یک میلیون تن ورق فولادی گرم کربنی و کم آلیاژي و تولید 600 هزار تن مقاطع فولادی ساده کربنی و کم‌آلیاژي در سال است. قاسمی افزود: با ساخت فولاد نورد آنامیس زمینه اشتغال هزار و 142 نفر فراهم می‌شود.
آموزش 17 هزار پلیس افتخاری
بیرجند-واحد مرکزی خبر: 17 هزار پلیس افتخاری در کشور در حال آموزشند. مدیرکل پلیس افتخاری کشور با بیان این مطلب افزود: نیروی انتظامی برای ارتقاء امنیت عمومی از ظرفیت‌های مردمی در قالب پلیس افتخاری بهره می‌گیرد که تعدادی از این پلیس‌های افتخاری در حال آموزش، هم‌اکنون عضو نیروی انتظامی‌اند و برای انجام ماموریت‌های این نیرو همکاری می‌کنند. سرهنگ اکرمی افزود: طرح پلیس افتخاری کشور هم‌اکنون در دو سطح افراد 18 تا 60 سال و افراد زیر 18 سال اجرا می‌شود که پلیس‌های افتخاری آموزش‌دیده پس از همکاری با نیروی انتظامی از مزایایی همچون بیمه، اردوهای زیارتی و تفریحی و پاداش بهره‌مند می‌شوند.