kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
نماینده مردم تهران در مجلس:

علت عدم توافق هسته‌ای، بهانه‌جویی‌های آمریکاست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: علت عدم دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای بهانه‌جویی‌های نظام سلطه و در راس آن آمریکاست.

اهواز - خبرنگار کیهان:

علیرضا زاکانی در نشست خبری به مناسبت روز مجلس در جمع اصحاب رسانه خوزستان درباره اعتقاد برخی به لزوم جلب اعتماد آمریکا در مذاکرات اظهار کرد: برخی احساسشان این است که سوءتفاهمی اتفاق افتاده و برای رفع آن ما نیاز به شفاف‌سازی و اعتمادسازی داریم اما اگر به گذشته مذاکرات دقت کنیم می‌بینیم که ما در گذشته هم بارها شفاف‌‌سازی کردیم و هم بارها اعتمادسازی و تاییدیه این دو را از مجاری رسمی بین‌المللی گرفته‌ایم.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آنها می‌خواهند شرایط آنها پابرجا بماند وما نیز بر اساس خواست آنها عمل کنیم گفت: با این چشم‌انداز بدبینی همچنان پابرجا خواهد ماند و آنها نیز زیر بار حق ملی و منطقی ایران اسلامی نخواهند رفت.
وی با بیان اینکه آرزو می‌کنیم با رعایت منافع و مصالح مردم عزیزمان توافق صورت گیرد، اظهار داشت: در غیر این صورت طبق منویات رهبری دو دستاورد به همراه خواهد داشت اول بازشناسی دشمن بویژه آمریکا به عنوان یک عنصر بهانه‌جو و افزایش بصیرت جامعه و از سوی دیگر اثبات این نکته برای مسئولان کشور که گره مشکلات داخل کشور خارج کشور باز نمی‌شود.
زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه در صورت عدم توافق کدام طرف بیشتر ضرر خواهد کرد گفت: این موضوع‌ها در ذهن برخی مسئولان ما القا شده که مشکلات اقتصادی ما ربط به تحریم دارد اما اگر این باور در کشور تصحیح شود و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی عزم همه مسئولان قرار بگیرد بیشترین ضرر را آمریکایی‌ها خواهند کرد و برای جهانیان هم مشخص خواهد شد که ایران اهل منطق و گفت‌وگو است.