kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

بهره‌برداری از 5 شناور تجاری - مسافری در بندرعباس

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، 5 فروند شناور تجاری، خدماتی و مسافری ساخته شده توسط صنایع داخلی کشور به بهره‌برداری رسید.

بندرعباس - خبرنگار کیهان:

دو شناور مسافری کاتاماران در مجموع دارای ظرفیت 114 صندلی است و با اعتبار یک میلیون و 520 هزار دلار در کارخانجات شناورسازی می‌کند مدکندالوی قشم ساخته شده است که از محل ساخت این شناورها 250 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.
با بهره‌برداری از این شناورها،‌ تعداد شناورهای ترددکننده در مسیرهای دریایی بندرعباس به جزایر هرمز و قشم و بالعکس از 39 فروند به 41 فروند و ظرفیت‌ مسافری نیز به بیش از 3 هزار و 880 صندلی افزایش یافت.
از مزایای این شناورها، شبکه‌بندی کف است که در صورت صدمه دیدن غرق نمی‌شود و روی آب باقی خواهد ماند.
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شناورها سرعت 40 کیلومتر بر ساعت آن است که مدت زمان تردد از بندرعباس به قشم را از یک ساعت به 40 دقیقه کاهش می‌دهد.
همچنین با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، دو فروند کشتی کانتینربر یخچالی گناوه 11 و 12 با مجموع ظرفیت 192 TEU کانتینر در مجتمع کشتی‌سازی فراساحل بندرعباس به بهره‌‌برداری رسید.
این شناورها با طول 70 متر و عرض 12 متر به دست متخصصان داخلی کشورمان و از محل تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده است.
افتتاح یک فروند لندینگ کرافت با طول 70 متر، عرض 15 متر در مجتمع کشتی‌سازی شهید درویشی نیز یکی دیگر از برنامه‌ها بود.
این شناورها در مدت 18 ماه با اعتبار 120 میلیارد ریال ساخته شده که در مسیر آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان جابه‌جایی کالا را برعهده خواهند داشت.