kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
وزارت تعاون و کار:

مردم از وام مشاغل خانگی به دلیل بهره بالا استقبال نمی‌کنند

بسیاری از متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به دلیل بهره بالای این تسهیلات از آن استقبال نمی‌کنند.


رئيس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام مطلب فوق در گفت‌وگو با تسنیم ادامه داد: 500 میلیارد تومان اعتبار به بخش مشاغل خانگی در کشور از سوی شورای عالی اشتغال و ستاد مشاغل خانگی اختصاص داده شده اما در اکثر استان‌ها این اعتبارات تخصیصی پرداخت نشده و این مشکل به منابع و مصارف بانک‌ها برمی‌گردد.مهناز امامدادی افزود: در حوزه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، از 500 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته در کل کشور آنچنان جذبی صورت نگرفته است.
وی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شورای اشتغال رفتن به سمت فعالیت‌های گروهی و شبکه‌ای است و مقرر شده که از فعالیت‌های انفرادی و جزیره‌ای که اغلب تسهیلات را به خود اختصاص داده فاصله بگیریم. به دلیل عدم پایداری مشاغل و استمرار مشاغل درمشاغل انفرادی تمام سیاست‌ها به دنبال ایجاد شبکه‌ها، خوشه‌ها و فعالیت‌های پشتیبانی است.
بنابراین گزارش هفته گذشته در جلسه شورای عالی اشتغال نحوه تسهیلات‌دهی وام‌های مشاغل خرد و کوچک مورد بررسی قرار گرفت و معاون اول رئيس‌جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، از بانک مرکزی خواست با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و دبیرخانه شورای عالی اشتغال، برای رفع محدودیت‌ها و تامین تسهیلات بانکی چاره‌اندیشی کند.