kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

دانشجوی شهید فتح‌الله ژيان‌پناه(دانشگاه در جبهه- 92)

بسیجی شهید فتح الله ژیان پناه در سال 1335 در تهران چشم به جهان گشود و دوران دبستان و دبيرستان را سپري كرد. سپس براي يادگيري مسائل مذهبي وارد انجمن مذهبي خجسته شد اما در كنار مجالس مذهبي، فعاليت ضد رژيم هم داشت. در سال 1357 به علت تغيير مشي انجمن از آنجا بيرون آمد. فتح الله عاشق امام زمان(عج) و عاشق امام خميني(ره) بود.


او ضمن تدريس و تعليم آيات قرآني و احاديث اسلامي و سوال و جواب از خانواده سعي داشت اعضاي خانواده را در جريان وقايع و حوادث اجتماعي/سياسي قرار دهد.
فتح الله يكبار هم توسط ساواك دستگير شد. او دانشجوي رشته جامعه شناسي در دانشگاه علوم اجتماعي بود و به عنوان خبرنگار با روزنامه جمهوري اسلامي هم فعاليت مي كرد و در بخش عقيدتي سپاه پاسداران هم مسئوليت داشت.
شهید ژیان پناه در شهريور ماه 1359 پس از گذراندن يك ماه آموزش نظامي در پادگان امام حسين(ع) راهي جبهه شد. او در حدود 13 روز جبهه بود و سرانجام بر اثر اصابت تركش خمپاره در غرب منطقه سرپل ذهاب به فیض شهادت نائل آمد.
در گزیده‌ای از وصیت نامه شهید دانشجو «فتح الله ژیان پناه» آمده است:
سپاس و حمد خداي رحمان و پروردگار احد كه سراسر زندگيم را غرق نعمت و رحمت گرداند و لحظه اي از پوشش لطفش محرومم نکرد ولي آنچه كه كردم جز غفلت چيزي نبوده است.
حمد خداي رحمان كه همواره در سختي‌ها و مشكلات ياريم كرد و مرا در جوار لطفش جاي داد. سعي كنيد با ياد خدا و بنام خدا و در راه خدا زندگي كنيد و فراموش نكنيد دنيا به آخر مي رسد.
سعي كنيد به دنيا دل نبديد و خود را مهياي سفر آخرت كنيد. فراموش نكنيد امام زمان‌شما حضرت مهدي(عج) است. لحظه اي از دعا براي سلامتي و ظهور ايشان غفلت نكنيد گرفتاري‌ها و مشكلات خود را به واسطه حضرتش حل و دفع كنيد. بچه‌ها را با امام زمان(عج) آشنا كنيد و سعي كنيد دلشان با محبت به آن حضرت انس بگيريد.
بچه‌ها سعي كنيد حقوق خود را در قبال پدر و مادر بجا آوريد و قرآن زياد بخوانيد و غيبت كمتر كنيد و زياد به دنيا اعتماد نكنيد و بدانيد بايستي روزي در صحراي محشر بايستيد.