kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

وزیر جدید علوم از عناصر فتنه‌گر دوری کند (اخبار دانشگاه)

بسیج اساتید، دانشجویی و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای خطاب به فرهادی وزیر علوم تاکید کردند: رهنمودهای رهبری را فصل‌الخطاب و از عناصر فتنه دوری کنید.


در بندهایی از این بیانیه می‌خوانیم: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شرایطی به شما تحویل داده شده است که در طول حدود 480 روز از عمر دولت حدود 163 روز با سرپرست اداره شده است. اما آن واقعیتی که نمی‌توان از نظر دور داشت، اوضاع نابسامان وزارت علوم طی 16 ماه گذشته است.
ظاهرا تلاش عده‌ای برای قبضه کردن امور وزارت علوم و تبدیل دانشگاه‌های کشور به پایگاه احزاب و جریانات سیاسی تنها گزینه‌ای است که این بلاتکلیفی و نابسامانی را سبب شده و واقعیتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشید.
لذا با توجه به حساسیت برهه کنونی و تاکید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) مبنی بر لزوم استقرار آرامش در فضای علمی کشور، از جنابعالی تقاضامندیم در مقام عمل نیز با فصل‌الخطاب قرار دادن رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و دوری از عناصر فتنه، پیشرفت و اعتلای سطح علمی کشور را با تاکید بر اجرای راهبردهای کلان ملی در نقشه جامع علمی کشور و تحقق فرمان صریح رهبر معظم انقلاب در موضوع «علوم انسانی اسلامی» را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف، دنبال نمائید.