kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
هدیه رهبر انقلاب به مناطق محروم

بهره‌برداری از 998 طرح بنیاد برکت

998 هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم کشور که توسط بنیاد برکت تحقق یافته است روز گذشته همزمان در سراسر کشور افتتاح رسمی شد.


در مراسم افتتاح این طرح‌ها حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ،محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و سایر مسئولان حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه هدایای مقام معظم رهبری به مناطق محروم در یکی از مدارس اهدایی در روستای سولقان در نزدیک تهران برگزار شد.
افتتاح همزمان 140 مسجد، 40 مدرسه و 818 طرح زیربنایی توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از 998 طرح یادشده به شمار می‌آیند.
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب  در این مراسم اظهار داشت: بنیاد برکت با تمام وجود فرمان مقام‌معظم رهبری را اجابت و اجرا می‌کند.
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی که در مراسم افتتاح 998 هدیه رهبر معظم انقلاب به مناطق محروم کشور سخن می‌گفت، افتتاح رسمی 998 طرح با کمک بنیاد برکت اعم از 140 مسجد، 40 مدرسه و 818 پروژه زیربنایی را از جمله اقدامات عنوان کرد .
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل نیز در این مراسم گفت: از این به بعد هیچ فعالیتی را به جز مناطق و استانهای محروم شروع نمی‌کنیم و آن فعالیت‌هایی را که در مناطق برخوردار کشور باید انجام شود به مردم واگذار می‌کنیم.
«محمد مخبر» افزود: از امروز کمیته‌ای در این ستاد تشکیل شده است که اجرا یا اجرا نشدن یک طرح در مناطق را تصمیم گیری و مصوب می‌کند.
وی ادامه داد: اموالی که دست ما است از آن مردم فقیر و مضتر است و اجازه نداریم خارج از محدوده‌ای که به نفع مردم است کاری انجام دهیم .
 به گزارش ایرنا مخبر خاطر نشان کرد: ما در رابطه با موضوع اصل 44 قانون اساسی هیچ حضوری نداریم و فقط دو موضوع به صورت کنسرسیوم مشارکت کرده ایم اما هر کس که این موارد را می‌خواهد می‌توانیم آنها را به وی واگذار کنیم.