kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
وزیر اقتصاد:

قیمت پیشنهادی نفت در بودجه سال آینده 70 دلار است

قیمت پیشنهادی نفت در لایحه بودجه سال آینده 70دلار است.


علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره مذاکرات ایران و 5+1 گفت: من روند را یک روند مثبت و رو به رشد ارزیابی می‌کنم و امیدوارم که مشکلات کشور در آینده نزدیک با سرعت بیشتری نسبت به گذشته حل و فصل شود و در این شرایط توصیه من به فعالان اقتصادی این است که منابع خود را در زمینه تولید و سازندگی کشور به کار گیرند.
طیب‌نیا با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در ایران سودآوری بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: تصور می‌کنم در حال حاضر کشور ما جزء امن‌ترین کشورها در منطقه است و نسبت به سایر کشورها نیز سودآوری بیشتری دارد.
وی با اشاره به قیمت پیشنهادی نفت و دلار در لایحه بودجه سال 1394 گفت: قیمت پیشنهادی نفت در لایحه بودجه بشکه‌ای 70 دلار است و نرخ دلار نیز افزایشی ندارد.
شایان ذکر است: رئیس کل بانک مرکزی نرخ دلار در بودجه سال آینده را 2هزار و 850 تومان ذکر کرده است. نرخ دلار در بودجه سال جاری 2 هزار و 650 تومان تعیین شده بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه قیمت طلا و ارز سال گذشته در وضعیت باثباتی قرار گرفت، تصریح کرد: با سیاست‌های اتخاذ شده تورم روند نزولی به خود گرفته و به تدریج در حال خروج از رکود هستیم.
طیب‌نیا درباره کاهش نرخ سود، افزود: کاهش نرخ سود جزو مواردی است که در آینده نزدیک در شورای پول و اعتبار مطرح می‌شود و نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.
وی ادامه داد: زمانی که نرخ تورم کاهش یابد انتظار می‌رود که نرخ سود هم با کاهش مواجه و نرخ سود تسهیلات نیز متناسب با آن تعیین شود.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: البته دولت در موضع و مقامی که به صورت دستوری نرخ سود را تعیین کند، نیست اما انتظار داریم که با توجه به شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم شده نرخ سود تعیین شود.
طیب‌نیا از راه‌اندازی بورس ارز در سال 94 خبر داد و گفت: به راه‌اندازی این بورس اعتقاد داریم و جزو برنامه‌های دولت است و امیدواریم این طرح عملیاتی شود.
وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به یک وضعیت باثبات و مثبت رسیده است،‌ گفت: بعد از یک دوره که این بازار تحت تاثیر برخی از تحریم‌ها بود و برخی از تصمیمات شرایط نامطلوبی را برای این بازار ایجاد کرده بود، بازار سرمایه دوباره خود را پیدا کرد و باور من این است که در آینده بازدهی مناسبی را سرمایه‌گذاران از این بازار به دست آورند.
این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: باید از فرصتی که در آینده در بازار سرمایه ایجاد می‌شود و رونقی که به وجود می‌آید، کمال استفاده را از بازار اولیه برای تامین مالی بخش تولید داشته باشند.