kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۰۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

بشاراسد: سرنوشت منطقه را «مقاومت» تعیین می‌کند

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد، سرنوشت منطقه را مقاومت ملت سوریه تعیین می‌کند.


به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشاراسد در دیدار با مسئولان حزب بعث در بندر طرطوس اظهار داشت: «منطقه در مرحله‌ای حساس و تعیین‌کننده به سر می‌برد و پایداری و ایستادگی مردم سوریه و همچنین حمایت کشورهای دوست جهت‌گیری سرنوشت منطقه را تعیین می‌کند.»
وی افزود: «همکاری واقعی و صادقانه طرف‌های بین‌المللی در مقابله با تروریسم نیز بر اوضاع منطقه تاثیر می‌گذارد.»
به گفته بشاراسد «داعش از خلاء به وجود نیامده است بلکه این گروه تروریستی در نتیجه انباشت سیاست‌های خصمانه و نادرست طرف‌های جنگ علیه سوریه که با حمایت مالی و تسلیحاتی خود از تروریست‌ها این پدیده را به وجود آورده‌اند، ایجاد شده است.
رئیس‌جمهور سوریه این را هم گفت که مقابله با تروریست‌ها فقط برخورد میدانی نیست بلکه با فکر و اندیشه نیز باید  با تروریست‌ها مقابله کرد.»
اسد درباره اوضاع کشورش و آخرین تحولات منطقه و جهان نیز تاکید کرد: «نیروهای مسلح با گروه‌های تروریستی تحت هر عنوان که باشند مقابله خواهند کرد و این جنگ همچنان تا نابودی تروریست‌ها ادامه خواهد یافت.»
وی افزود: «تلاش‌های بین‌المللی باید در جهت اعمال فشار بر کشورهایی باشد که با پول و سلاح خود از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.»
«ایناس الحمال» دبیرکل حزب رشد و توسعه ملی سوریه نیز طی اظهاراتی اقدام کاخ‌سفید در اعزام سفیران بین‌المللی به سوریه را تلاش برای بهبود چهره کریه آمریکا در حمایت از تروریسم دانست.
وی که با خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد افزود: «تروریسم تجارتی پرسود برای آمریکا شده است که با آن هر که را بخواهد هدف قرار می‌دهد.
الحمال این را هم گفت که «فرستادگانی همانند دی‌میستورا به دنبال تجزیه سوریه هستند و هیچ راه‌چاره‌ای برای مقابله با تروریسم ارائه نمی‌دهند.»
پیشروی‌های تازه
 ارتش سوریه
منابع نظامی سوریه از ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه حلب و عملیات علیه گروه‌های مسلح در مناطق حومه دمشق، ادلب و الحسکه خبر دادند.
ارتش سوریه طی عملیاتی در حومه عین‌العرب (کوبانی) و برخی دیگر از مناطق استان حلب بسیاری از تروریست‌ها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.
در حومه ادلب، درعا، حلب، دمشق و مناطق دیگر نیز ارتش سوریه موفق شد تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند و در این مناطق شمار نسبتا زیادی از تروریست‌ها نیز خود را تسلیم ارتش کردند.
از سوی دیگر تروریست‌های داعشی در پی عملیات ارتش سوریه در شمال شرقی شهر دیرالزور به صورت جمعی پا به فرار گذاشتند.
تکفیری‌ها مدتی است در دو جبهه عراق و سوریه متحمل شکست‌های سنگینی می‌شوند، شکست‌هایی که به گفته بغداد، به زودی به شکست کامل داعش منجر خواهد شد.