kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

باهنر: هیچ درخواستی برای استیضاح دریافت نکردیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سؤالی مبنی بر میزان جدی بودن استیضاح وزیر ارشاد گفت: ما هیچ استیضاحی را دریافت نکردیم و فکر نمی‌کنم فعلا چیزی وجود داشته باشد.


برنامه « دیروز امروز فردا» با حضور محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به بررسی موضوعات روز پرداخت. باهنر در ابتدای این برنامه ضمن مشمئز خواندن عمل اسیدپاشی، تاکیدکرد: عامل این جنایت هر کس که باشد بویی از انسانیت نبرده است چه رسد به اینکه بخواهیم اسم چنین فردی را مسلمان بگذاریم.
وی با تاکید بر اینکه اسیدپاشی یک جنایت فجیع است که مقامات امنیتی حتما باید کمک کنند و این جانی را به چنگال عدالت بسپارند، اظهار کرد: من فکر می‌کنم در این میان اتفاق دیگری افتاده که روان جامعه را مکدر کرده است و آن هم به اصطلاح آقایان رسانه‌ای درشت کردن و بزرگ نمائی خبر است.
نایب رئیس مجلس ضمن تاکید این مطلب که اسیدپاشی اصفهان امر بسیار تلخ و مشمئز کننده است و عامل این جنایت باید به سرعت پیدا و محاکمه شود تا به سزای اعمالش برسد، بیان کرد: رسانه‌های خارجی در این قضیه بسیار تخته گاز حرکت کردند تا جایی که متصور می‌شود شاید این قضیه یک طراحی روشن و ازپیش طراحی شده بوده است آن هم با همزمانی این قضیه با بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر که از احکام مسلم دینی و روشن قانون اساسی است؛ بنابراین همزمانی این دو قضیه این ظن را قوی می‌کند که شاید این موضوع( اسیدپاشی) با توجه به هجمه عظیم رسانه‌های خارجی از پیش طراحی شده باشد.
باهنر درهمین زمینه اظهار کرد: روزهای اول فکر کردند که این موضوع یک مسئله عادی است و برفرض هم اگر کسی بخواهد از آن سوء استفاده سیاسی کند یک مقوله‌ای است و یک بده بستانی انجام می شود و یک فرد یا عده‌ای می‌توانند از این منظر درآمد سیاسی داشته باشند و یا پولی به حساب پس انداز سیاسی‌شان ریخته شود؛ اما بعد که شیپورهای جنگ جدی از سوی رسانه‌های ضد انقلاب آغاز شد افکار عمومی کشور ما به سرعت متوجه شدند که قضیه یک توطئه است و یک خبر بسیط جنائی نیست چرا که با خواندن صفحه حوادث روزنامه شاهدیم که هر از چند گاهی جنایتی می‌شود و عوامل آن هم دستگیر می‌شوند اما همزمانی این قضیه با مطرح شدن طرح امر به معروف در مجلس نشان می‌دهد که خواسته‌اند تا یک بحث سیاسی بوجود بیاورند.
وی در ادامه برنامه بیان داشت: تقریبا همه می‌دانند که نسبت امنیت در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه، و حتی کشورهای اروپایی و غربی بسیار بالا و قابل افتخار است ما تردید نداریم که این گروه‌ها و تروریست‌هایی که تحت عنوان داعش و غیره در کشورهای دیگر هستند نمی‌توانند حتی یک ترقه در ایران بیندازند زیرا فضای ایران به فضل خداوند و همت جدی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در امنیت و آرامش جدی به سر می‌برد
نائب رئیس مجلس تأکید کرد: من نمی‌خواهم بگویم که حتما این جریانات از قبل طراحی شده است، ممکن است شخصی و عاطفی و .... باشد اما عده‌ای بر روی موجی که روی این قضیه سوار شد قرار گرفتند مثلا رسانه‌های خارجی تلاش کردند به ثبات روانی جامعه ما ضربه بزنند. مسلما این جنگ روانی سنگینی بود که می خواستند به وجود بیاورند که خوشبختانه به سرعت جمع شد
به گزارش فارس، باهنر در پاسخ به این سؤال که آیا رابطه مجلس و دولت خوب است بیان داشت: بله خوب است به قولی آدم با یک وزیر که معامله را به هم نمی‌ریزد
وی در پایان نیز درپاسخ به سوالی مبنی بر میزان جدی بودن استیضاح وزیر ارشاد و اینکه گفته می‌شود این استیضاح اعلام وصول خواهد شد، گفت: ما هیچ استیضاحی را دریافت نکردیم و فکر نمی‌کنم فعلا چیزی وجود داشته باشد.