kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور:

پرداخت وجه برای خدمات بستری در مطب غیر قانونی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور؛ پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان خدمات بستری را در مطب غیر قانونی اعلام کرد.


علیرضا زالی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، در رابطه با رونمایی از کتاب تعرفه سلامت، با اشاره به اینکه هرگونه پرداخت وجه تحت عنوان خدمات بستری در مطب غیر قانونی است، گفت: همه پرداخت‌ها باید در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود صورت پذیرد و برای آن سند حسابداری صادر شود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور نگرانی‌ها برای افزایش تعرفه‌ها در بخش دولتی را منتفی دانست و افزود: بالغ بر 75 تا 80 درصد بیمارستان‌های خصوصی تهران میزبان بیماران بیمه‌های تکمیلی هستند که در شهرستان‌ها این عدد بین 90 تا 95 درصد است.
زالی اظهار داشت: نکته نگران‌کننده در رابطه با مراجعان فعلی به بخش‌های خصوصی بیمارستان‌ها این مسئله بود که بیمه‌های تکمیلی پوشش لازم را نداشته باشند اما با جلساتی که برگزار کردیم، این نگرانی برطرف شد.
وی با بیان اینکه باید از 15 آبان به بعد بیمه‌های تکمیلی پا به پای مردم قدم خواهند برداشت، گفت: تا سه سال گذشته کمتر از 40 درصد مراجعان به بیمارستان‌های خصوصی تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی بودند اما اکنون شاهد تنوع بیمه‌ها هستیم.
وضع پرستاران بهتر می‌شود
محمد آقاجانی نیز در این برنامه از بهبود وضعیت معیشت پرستاران خبر داد.
وی با اشاره به تعویق 7 ساله در اجرای قانون تعرفه‌ پرستاری، گفت: باید این قانون زمینه اجرا پیدا کند که با دستور وزیر بهداشت از تاریخ 27 مرداد در چند بیمارستان‌ این مسئله به شکل آزمایشی به اجرا گذاشته شده است تا نتایج آن روشن شود.
معاون درمان وزارت بهداشت که در رابطه با بررسی رونمایی از کتاب تعرفه سلامت صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: پس از روشن شدن نتایج این قانون در مورد گستره‌ اجرای این قانون تصمیم گرفته خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تدوین کتاب تعرفه سلامت در ایران به حدود 30 سال پیش برمی‌گردد، افزود: وزارت بهداشت طی سال‌های 84، 88 و 89 با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر برای اصلاح این کتاب تلاش کرد که متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های زیاد به نتیجه نرسید و احساس می‌شد که ضرورت دارد این تعرفه‌ها مورد بازنگری قرار گیرند.وی در ادامه به دلایل بازنگری در این کتاب اشاره کرد و گفت: حدود 2 هزار تکنیک جدید جراحی و خدمات تشخیصی و درمانی در این کتاب وجود نداشت و انواع تعرفه‌هایی که در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اجرا می‌شد به نفع نظام و سلامت مردم نبود، از سوی دیگر بسته‌ بیمه‌ پایه یعنی خدماتی که بیمه‌ها پوشش می‌دهند به دلیل عدم بازنگری در این کتاب خیلی محدود بود.