kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
روحانی در دیدار وزیر دفاع لبنان:

ایران از لبنان، سوریه و عراق در جنگ با تروریسم حمایت می کند

رئیس جمهور تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های منطقه از جمله ملت سوریه، لبنان، عراق و سایر ملت‌هایی که در حال جنگ با تروریسم هستند، حمایت می کند


حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته در دیدار «سمیر مقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان با اشاره به معضل تروریسم در منطقه و لزوم مقابله با آن تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های منطقه از جمله ملت سوریه، لبنان، عراق و سایر ملت‌هایی که در حال جنگ با تروریسم هستند، حمایت کرده و به این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.
وی با تجلیل از مقاومت و ایستادگی ملت لبنان در برابر تجاوزات رژیم متجاوز صهیونیستی که حتی به زنان و کودکان هم رحم نمی‌کند، گفت: خوشبختانه ایستادگی و مقاومت ملت لبنان در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته باعث شده که این رژیم امروز با وجود برخورداری از تسلیحات پیشرفته و تردیدی که در ظلم و تجاوزگری نمی‌کند، در تجاوز به خاک لبنان تردید بسیاری داشته باشد و نتواند تصمیم به تجاوز مجدد بگیرد.
رئیس ‌ جمهور با تأکید بر وحدت و انسجام ملی، توسعه و پیشرفت لبنان و همچنین امنیت و ثبات این کشور، گفت: امیدوارم وحدت و ایستادگی ملت لبنان همواره چنان بازدارنده باشد که دشمن صهیونیستی هرگز چشم طمع به خاک لبنان و تجاوز به این سرزمین نداشته باشد.
وی با اشاره به حمایت‌های برخی کشورها از گروه‌های تروریستی تصریح کرد: اشتباه بسیار بزرگی از سوی کشورهای منطقه و برخی کشورهای غربی اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد و آن حمایت از گروه‌های مسلح تروریستی است. اینها باید بدانند که هیچ‌گاه یک گروه تروریستی و آدم‌کش نمی‌تواند وسیله‌ای برای نفوذ در منطقه باشد.
روحانی با بیان اینکه باید به ارتش لبنان به‌خاطر ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین و گروه‌های تکفیری و تروریستی تبریک گفت، اظهار داشت: علاقه ملت ایران به مردم لبنان محبت قلبی است و امیدواریم اتحاد و نزدیکی بین دو کشور و دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
«سمیر مقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان نیز اظهار داشت: آنچه برای ما حائز اهمیت می‌باشد این است که مرزهای لبنان را حفظ کرده با گروه‌های تروریستی بجنگیم و بر آمادگی دستگاه‌های امنیتی خود در جهت حفظ و امنیت لبنان تأکید کنیم و در این راستا حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران همواره در کمک به ملت لبنان مؤثر بوده است.
شمخانی در دیدار
 با وزیر دفاع لبنان
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته باسمیر مقبل، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت همه جانبه از گروه ها و جریان‌های اصیل لبنانی گفت : پشتیبانی از ملت، ارتش و مقاومت در لبنان همچنان در دستور کار ایران قرار خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی ایران به منویات ائتلاف شکل گرفته به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش با تردید نگاه می کند و معتقد است مبارزه اصلی با تروریسم از طریق وادار سازی کشورهای حامی آنان به قطع کمک های مالی، اطلاعاتی و نظامی ممکن خواهد بود و عملیات هوائی یا دخالت نظامی نیروهای فرامنطقه ای موجب تشدید بحران و ناامنی خواهد شد.
سمیر مقبل، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان نیز در این ملاقات با اشاره به لزوم تجهیز ارتش لبنان به سلاح‌های مورد نیاز و مدرن ، این اقدام را موجب ارتقاء قدرت عملیاتی ارتش در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی و حفظ ثبات و آرامش این کشور دانست.
غرب پرونده کمک نظامی به لبنان را فعال می‌کند‎
به گزارش تسنیم،در پی انتشار خبر هدیه نظامی رایگان ایران به ارتش لبنان ، کشورهای غربی در اقداماتی انفعالی و شتاب‌زده پرونده‌های راکد شده کمک‌های خود به لبنان را فعال کردند .  
در همین راستا وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که تجهیزات لازم برای تشکیل یگان سوم مرزی از نیروهای مسلح لبنان برای کاهش آثار ناشی از درگیریهای مستمر در مرزهای سوریه و مبارزه با انتشار تروریست‌های داعش در این کشور را متقبل می‌شود.
توبیاس الوود معاون امور خاورمیانه در وزارت خارجه انگلیس با بیان این مطلب گفت: چالش های بحران سوریه به صورت مستقیم به دیگر کشورهای همسایه بویژه لبنان نیز سرایت کرده و انگلیس خود را متعهد می داند که ثبات لبنان را حفظ کند و از نیروهای مسلح این کشور برای کاهش آثار ناشی از درگیری ها در مرزهای سوریه و مقابله با عناصر داعش حمایت کند.