kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

حامیان ناشی مهدی هاشمی در حمله به کیهان سینه‌خیز رفتند (خبر ویژه)

برخی رسانه‌های حامی مهدی هاشمی در واکنش به خبر کیهان خود را به تجاهل و نفهمی زدند.


سایت‌های آفتاب و خرداد و... در واکنش به خبر ویژه کیهان نوشتند: کیهان تریبون رسانه ضد نظام می‌شود. سایت ضد نظام خودنویس خبری را علیه مهدی هاشمی منتشر کرده و روزنامه ارزشی کیهان نیز که سالهاست تریبون این رسانه ضد نظام در داخل کشور شده است، اقدام به بازنشر این خبر کرده است.
خودنویس اخیراً نوشته بود: «وقتی خبر محکومیت مهدی هاشمی رفسنجانی در کانادا منتشر شد، مدت زمان طی شده تا تهیه گزارش در بی‌بی‌سی فارسی، آن هم گزارشی که به نظر من، برای کاهش خسارت به مهدی هاشمی تهیه شده بود به نزدیک به دو یا سه هفته رسید. یا سبز شدن سر و کله خبرنگار این رسانه که باید در نقطه‌ای دیگر از خلیج فارس می‌بود، در دوبی، برای ثبت بازگشت مهدی هاشمی به تهران، جای بحث زیادی داشت. همان خبرنگاری که بعداً سردبیر صدای آمریکا شد و تصادفاً وقتی درباره پرونده کرسنت و مهدی هاشمی و عباس یزدان‌پناه حرف می‌زدم، سؤال از من در استودیو ناگهان قطع شد و... اگر اسناد همراه کیفرخواست سؤال برانگیز باشد، اما حمایت مهدی هاشمی از روزنامه شرق و آن مجموعه غیرقابل انکار است. کمک‌های انجام شده به شرق نیز، احتمالاً غیرقابل انکار است. اما کمک‌ها فقط به رسانه‌های داخل کشور نبوده است. گروهی از مهمانان کنفرانس سال 2010 دانشگاه تورنتو، سخنان یکی از دست‌اندرکاران سابق یکی از سایت‌های سبز را فراموش نکرده‌اند. رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی ترجیح می‌دهند تخلفات مهدی هاشمی را درز بگیرند».
آنچه در ادعای «آفتاب» و «خرداد» عمداً مغفول مانده این نکته است که آقای مهدی هاشمی در طول بیش از 10 سال ارتباط عمیق با نیک‌آهنگ کوثر (مدیر سایت خودنویس) داشته، او را به عنوان مدیر سایت ستاد بهینه‌سازی مصرف سوخت معرفی کرده و به هنگام حضور در خارج کشور نیز با نامبرده به طور دایمی در ارتباط و تماس بوده بنابراین باید این رسانه‌ها به جای فرار به جلو پاسخ بدهند،  راز ارتباط سازمانی و عمیق مهدی هاشمی با این عنصر ضد انقلاب و ضد نظام چیست؟ یا این سؤال که به خاطر کدام سنخیت، همکاران نشریات مدعی اصلاح‌طلبی پس از متواری شدن از کشور به «رسانه‌های ضد نظام» می‌پیوندند؟!... به قول حشمت فردوس در سریال ستایش «افتاد؟!».