kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

5 هزار سایت بدون مجوز فعالیت دارند

معاون مطبوعاتی و امور رسانه‌‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌اکنون 5 هزار سایت بدون مجوز فعالیت می‌کنند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این سایت‌ها به صورت جدی برخورد می‌کند.


حسین انتظامی در دیدار با استاندار قم افزود: در حال حاضر شش‌هزار و 800 رسانه دارای مجوز هستند که برخی از آنها فعالیت ندارند و تنها مجوز دریافت کرده‌اند.
وی افزود: در رسانه‌هایی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند اصرار بر قانون‌مداری بسیار مورد تاکید قرار گرفته است زیرا بسیاری از رسانه‌ها به صورت غیرشفاف و غیرواقعی به انتشار مطالب و اخبار می‌پردازند.
انتظامی با اشاره به اینکه بسیاری از سایت‌های بدون مجوز اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی و ورود به حریم خصوصی اشخاص می‌کنند، گفت: هشت سایتی که اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی می‌کنند در چند روز آینده فیلتر خواهند شد.
وی تصریح کرد: 350 نفر از صاحبان سایت‌ها اقدام به دریافت مجوز کرده‌اند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی‌های موجود اقدام به صدور مجوز می‌کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور یک هزار و 200 مجوز برای فعالیت رسانه‌ها در یک سال اخیر خبر داد و گفت: تاکنون شش‌هزار و 800 رسانه دارای مجوز اعم از نشریه مکتوب، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در حکومت اسلامی فعالیت دارند.
وی به بسته حمایتی دولت برای پیشبرد امور فرهنگی کشور اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌هایی که تقاضای فعالیت داشته یا در حال فعالیت باشند حمایت ویژه‌ای خواهند شد.
انتظامی افزود: رسانه‌هایی که با محوریت موضوعات قرآنی، فرهنگ دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی اسلامی، اصول اقتصاد مقاومتی، ترویج ادبیات زبان فارسی و افزایش سطح علمی جامعه فعالیت داشته باشند سه برابر دیگر رسانه‌ها حمایت خواهند شد. وی با بیان اینکه موضوعات مذکور مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است گفت: در راستای ترویج زبان فارسی شورایی با عنوان پاسداشت زبان فارسی تشکیل خواهد شد که دستگاه‌هایی از جمله نیروی انتظامی و شهرداری‌ها را موظف به ایفای نقش در این خصوص خواهد کرد. وی افزود: امسال تمام یارانه مطبوعات به بخش خصوصی واگذار شد تا قدمی در راستای کمک به نشریات خصوصی برداشته شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: امر و نهی رسانه‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و در سال گذشته افزایش تذکر 30 درصدی رسانه‌ها را در نظام اسلامی داشته‌ایم.