kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
طبیب‌زاده نماینده مجلس:

هیچ نظارتی بر عملکرد دانشگاه آزاد وجود ندارد(اخبار دانشگاه)

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت علوم باید پاسخگوی عملکرد دانشگاه آزاد باشد، گفت: باید برای نظارت بر دانشگاه آزاد راهی پیدا کرد و مسئولان این دانشگاه می‌بایست به مردم و نمایندگان مجلس پاسخگو باشند.


زهره طبیب‌زاده گفت: همانطور که می‌دانید چندی پیش نمایندگان مجلس با توجه به نگرانی‌هایی که مردم و دانشجویان از بابت گران شدن شهریه‌های دانشگاه آزاد و همچنین افزایش ظرفیت دکتری داشتند از میرزاده رئیس دانشگاه آزاد خواستند تا توضیحاتی در رابطه با این نگرانی‌ها به نمایندگان بدهد.
وی با بیان اینکه پاسخ رئیس دانشگاه آزاد به نمایندگان مجلس نتوانست من را قانع کند، ادامه داد: میرزاده در پاسخ به نمایندگان بالا رفتن نرخ تورم در کشور را دلیل بالا رفتن 15 درصدی نرخ شهریه‌ها دانست و به اعتقاد وی خیلی هم به دانشجوها لطف شده و می‌بایست شهریه‌ها بیشتر از 15 درصد بالا می‌رفت.
طبیب‌زاده تصریح کرد: در رابطه با موسسات غیرانتفاعی قانونی وجود دارد که توسط مجلس مصوب شده است و طبق این قانون تمام موسسات غیر انتفاعی که دانشگاه آزاد هم جزو آنها است را زیرپوشش وزارتخانه‌های علوم و بهداشت می‌برد یعنی در دانشگاه آزاد آن قسمت که به رشته‌های پزشکی مربوط می‌شود باید طبق قوانین وزارت بهداشت و مابقی طبق قوانین وزارت علوم عمل کنند و در کل وزارت علوم ناظر اصلی است و با توجه به این قانون در دانشگاه آزاد هر اتفاقی رخ دهد عملا وزیر علوم باید پاسخگو باشد.
وی تصریح کرد: عدم نظارت بر دانشگاه آزاد باعث شده در این دانشگاه هر تصمیمی گرفته می‌شود اجرا شود زیرا عملا هیچ نظارتی بر عملکرد این دانشگاه وجود ندارد.