kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس ایرلند

لاریجانی: مبارزه با تروریسم عاقلانه و دقیق باید صورت گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس ایرلند گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه، نوع مبارزه با تروریسم باید عاقلانه‌ و دقیق‌تر صورت گیرد.



به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز پس از دیدار با شان بارت رئیس مجلس ایرلند در یک نشست خبری مشترک با ابراز خرسندی از حضور رئیس پارلمان ایرلند در ایران اظهار داشت: در این دیدار، مذاکرات خوبی را در زمینه همکاری‌های پارلمانی و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور داشتیم.
رئیس مجلس با اشاره به بررسی مسئله هسته‌ای ایران در مذاکره با رئیس مجلس ایرلند خاطرنشان کرد: ایرلند جزیی از اتحادیه اروپاست و ما نگاه این کشور را در زمینه صلح‌طلبی در منطقه نزدیک‌تر به واقعیت می‌بینیم.
وی ادامه داد: همچنین در این دیدار، ضمن تشریح مذاکرات هسته‌ای، مسائل مهم منطقه نیز مورد بحث قرار گرفت که شرایط خاصی پیدا کرده خصوصا نوع مبارزه با تروریسم که باید عاقلانه‌ و دقیق‌تر صورت گیرد.
شان بارت رئیس مجلس ایرلند نیز در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی ایرلند در ایران، تصریح کرد: امیدواریم در نتیجه این تماس‌ها روابط دو کشور بهتر شود. وی به مذاکرات خود با علی لاریجانی اشاره کرد و گفت: معتقدم که بهتر است مسئله هسته‌ای ایران هر چه زودتر حل شود تا ایران به ظرفیت واقعی خود دست یابد و ایرلند هم به عنوان یک کشور مستقل و بی‌طرف سعی می‌کند نظرات خود را داشته باشد.
رئیس مجلس ایرلند با اشاره به تلاش کشورش در زمینه حفظ صلح گفت: یک روز وابسته نظامی آمریکا نزد من آمد و از من سوال کرد که آیا ما می‌توانیم افرادی را به کالج حفظ صلح شما بفرستیم که ما هم این کار را کردیم زیرا آنها در مورد حفظ صلح واقعی چیزی نمی‌دانند و ما در ایرلند به تلاش‌های کشورمان برای حفظ صلح مفتخر هستیم.