kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

یک میلیون نفر از فیلم‌های جشنواره دفاع مقدس دیدن کردند

مدیر امور استانهای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از این جشنواره، گفت: یک میلیون نفر در هفته دفاع مقدس از فیلم‌های جشنواره دفاع مقدس دیدن کردند.


به گزارش ایرنا «علیرضا عاقل‌زاده» در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت در بیرجند، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره آثار برگزیده در 420 شهر و دو هزار و 750 مکان شامل تالار، مسجد، حسینیه، بوستان تفریحی و حتی زندان به نمایش درآمد.
وی افزود: یک هزار و 400 اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ارسال شده که 270 فیلم از این آثار پذیرفته و 60 اثر آن به بخش مسابقه راه یافت.
وی گفت: از مجموع فیلم‌های رسیده 900 اثر توسط هنرمندان بسیجی با عنوان جلوه‌گاه نور تولید شده بود که این امر با هدف ایجاد فضای رقابت برای هنرمندان نیمه حرفه‌ای با حرفه‌ای انجام شد.
وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد فضای سالم برای رقابت هنرمندان، رقابت هنرمندان نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای، نمایش فیلم‌ها در شهرهای کوچک و دادن اجازه حضور هنرمندان استانی در جشنواره‌ها از اهداف این جشنواره است. وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سینما دچار ورشکستگی شده، اظهار کرد: با برگزاری جشنواره‌هایی از این دست مردم به سینما برگشته و با این رسانه آشتی می‌کنند. وی افزود: حتی با برگزاری جشنواره‌ها و نمایش فیلم‌ها در جای جای کشور، روستائیان نیز به مخاطبان جدی سینما تبدیل می‌شوند که این امر می‌تواند به اقتصاد سینمای ما کمک کند.
مدیر امور استانهای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: دیدن فیلم نباید برای ساکنان مناطق مرزی و دوردست کشور به یک آرزو تبدیل شود.  عاقل‌زاده اظهار کرد: براین اساس یکی از سیاست‌های این جشنواره در این دوره آغاز نمایش فیلم‌ها از استان‌های مرزی و محروم بود. وی غالب فیلم‌های جشنواره فیلم مقاومت را دارای تفکر دفاعی برشمرد و گفت: این جشنواره که پیش از این دوسالانه برگزار می‌شد از این پس، به صورت سالانه برپا خواهد شد. عاقل‌زاده اظهار کرد: با وجود اینکه استان‌های بزرگی مانند اصفهان و خراسان رضوی بیشترین شمار جایگاه‌های نمایش فیلم در این دوره از جشنواره را داشتند اما استانی چون خراسان شمالی نیز با نمایش فیلم در 227 نقطه، فراتر از انتظار ظاهر شد.