kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

کوتاه اقتصادی


* در راستای گسترش ارتباطات علمی و فناوری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه پایدار و دانش‌بنیان کشور تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک بین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین ضمن اظهار خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: رابطه صنعت و دانشگاه می‌تواند آینده کشور را از بعد دانش فنی و صنعتی تضمین کند. سیدمحمدعلی سید ابریشمی ادامه داد: با کمک دانشگاهیان به واحدهای صنعتی می‌توانیم شاهد روزآمد شدن دانش فنی واحدهای صنعتی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در کشور باشیم.
* مدیرکل امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفت: احتساب سوابق مدت خدمت سربازی یا شرکت داوطلبانه در جبهه در زمان اشتغال و بیمه‌پردازی بیمه شده انجام می‌شود.سیروس نصیری افزود: به استناد قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون کار و الحاق یک تبصره به آن، مصوب 83/1/30 و قانون استفساریه قانون مذکور مصوب 85/3/28 مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب 84/4/8 هیئت محترم وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تامین اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی از جمله بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن دو سال سابقه بیمه و همچنین پرداخت حق بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده 3 آئین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت سی‌‌ام سهم بیمه شده و بیست و سه سی‌ام سهم دولت امکان‌پذیر است.
* معاون وزیر راه در جلسه فوق‌العاده ستاد ارتقای ایمنی راه‌آهن که به منظور بررسی مشکلات محور ریلی جنوب در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به فرسودگی خط‌آهن این منطقه، گفت: عامل اصلی ایجاد سوانح در این محور فرسودگی خطوط و ناوگان است. مدیرعامل راه‌آهن در این جلسه ضمن بررسی سانحه خروج قطار باری در محور جنوب با تاکید بر بهسازی و بازسازی بخشی از محور ریلی جنوب افزود: بلاک قارون - دورود و سپید‌دشت - چمسنگر قسمتی از این محور است که تا پایان سال بازسازی خواهد شد.
* رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه دولت با تنها یک سیاست خاص همچون مسکن‌ مهر یا مسکن اجتماعی، قادر به تامین نیاز مسکن دهک‌های کم‌درآمد نخواهد بود، شیوه تجربه شده سایر کشورها در این بخش را به مسئولان پیشنهاد کرد. حسام عقبایی گفت: در خیلی از کشورها، دولت‌ها از مدل «گام به گام» برای پاسخ به نیاز مسکن اقشار هدف (خانواده‌هایی که جزو سه تا چهار دهک اول جامعه هستند) استفاده می‌کنند به طوری‌که در گام اول با اختصاص تسهیلات مسکن اجاره‌ای، وضعیت حاد این گروه تحت کنترل قرار می‌گیرد و در گام‌های بعدی با تقویت قدرت اولیه پس‌انداز در آنها، شرایط خرید مسکن و ارائه مسکن مالکیتی برای آنها فراهم می‌شود.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 2230 الی 2233، 2250 الی 2253، 2614 و 2630 الی 2632، 5504 الی 5509 و 5530 الی 5535، 7266 و 7623، 3450 الی 3458 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.