kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی خبر داد

افزایش قیمت بلیت قطار از 11 مهر

دبیر انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی از افزایش قیمت بلیت 70 درصد قطارها از 11 مهرماه جاری خبر داد.


غلامحسین عبداللهی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با تصمیمات اتخاذ شده از 11 مهرماه حدود 30 درصد بلیت قطارها بدون افزایش قیمت و مابقی با رشد قیمتی 2 تا 24 هزار تومانی روبرو خواهند شد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای مدیریت بنگاه اقتصادی و پوشش کامل هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری باید به منابع درآمدهای فروش بلیت اکتفا کند افزود: افزایش قیمت بلیت به میزان معقول و متناسب با افزایش هزینه‌های سالانه (قیمت واقعی) از جمله راهکارهای اساسی در این زمینه است.
دبیر انجمن صنفی حمل ونقل ریلی با اشاره به شیوه قیمت‌گذاری تکلیفی از سوی دولت، ثابت ماندن و یا افزایش حداقلی تعرفه بلیت قطارهای مسافری را از جمله موضوعات مورد اختلاف دولت و بخش خصوصی برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به افزایش تورم در حوزه حمل‌ونقل ریلی شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی نبوده‌ایم و این مسئله شرکت‌های مذکور را دچار زیان کرده است.
وی با بیان اینکه این تداوم ضرر و زیان منجر به گریزان شدن شرکت‌های بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری مجدد در این حوزه می‌شود اضافه کرد: در حال حاضر بخش خصوصی حجم عمده‌ای از جابه‌جایی مسافران را برعهده دارد اما با این وجود از ابتدای سال جاری به واسطه عدم افزایش قیمت بلیت، تفاوت قیمت‌های تکلیفی و واقعی حیات شرکت‌های خصوصی حمل‌ونقل ریلی مسافر را تهدید جدی کرده بود.
عبداللهی افزود: پیرو همین مسئله طی جلساتی که با متولیان راه‌آهن و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد مقرر شد به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر قیمت بلیت قطار از 11 مهرماه سال جاری افزایش یابد.
وی بیان کرد: بخش دولتی برابر اصل 44 قانون اساسی نمی‌تواند از این پس در این حوزه سرمایه‌گذاری مستقیم داشته باشد، بخش خصوصی به منظور ارائه سرویس و خدمات با کیفیت‌تر و مطلوب باید بتواند متناسب با افزایش تورم در جامعه نسبت به افزایش قیمت خدمات خود اقدام کند.
دور جدید
 فروش بلیت قطار
دور جدید فروش بلیت قطار برای بازه زمانی 11 مهر تا 30 آبان‌ماه، از فردا (چهارشنبه دوم مهرماه) آغاز می‌شود.این دوره از فروش بلیت‌های قطار از ساعت 8/30 روز چهارشنبه دوم مهرماه از طریق همه آژانس‌های فروش بلیت قطار در سطح کشور آغاز می‌شود.
فروش اینترنتی بلیت قطار برای این دوره، از ساعت 6 صبح روز دوم مهر آغاز خواهد شد.
همچنین فروش بلیت قطارهای بین‌المللی نیز از ساعت 12 ظهر روز دوم مهرماه آغاز می‌شود.