kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

فراموشی عمدی عواقب تلخ طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها(خبر ویژه)

رئیس هیئت‌مدیره باران گفت روحانی مجددا طرح گفت‌و‌گوی تمدن‌های خاتمی را مطرح کند.


حسن رسولی با اشاره به جلسه بنیاد باران تصریح کرد: موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها که توسط بانی و مبتکر آن یعنی آقای خاتمی در اجلاس رسمی مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده بود مورد استقبال و پذیرش مجامع جهانی و صلح‌جویان دنیا قرار گرفت.
رسولی اضافه کرد: فکر می‌کنیم طرح مجدد این موضوع و بازگویی آن که در این مقطع که تقریبا تمامی جهان اسلام در معرض تهدید جدی جریانات افراطی مانند داعش، بوکوحرام، القاعده، طالبان، النصره و سایر شعبات فرعی مربوطه هستند، قدم اساسی برای اثبات این نکته خواهد بود که گفتمان انقلاب اسلامی برخلاف جهت‌گیری‌های رسانه‌‌ای غرب است که با سیاست اسلام‌هراسی و با پرداختن به فعالیت‌های وحشیانه داعش به دنبال ارائه چهره خشن و مشوش از اسلام سیاسی معاصر هستند.
خاتمی نیز در جلسه داخلی بنیاد باران گفته داعش، صهیونیسم و نئوکان‌های آمریکا دشمنان گفت‌وگوی تمدن‌ها هستند.
یادآور می‌شود بنابر تصریح هیلاری کلینتون گروه‌هایی نظیر طالبان و داعش دست ساخته دولت آمریکا هستند؛ ضمن اینکه دموکرات‌ها نیز در طول تاریخ به موازات جمهوری‌خواهان و نومحافظه‌کاران بلکه بسیار بیشتر از آنها جنگ و جنایت به راه انداخته‌اند. در عین حال دولت اوباما طی یک سال گذشته هویت واقعی خود را در قبال موضوعاتی نظیر مذاکره و گفت‌وگو نشان داد و زبان تهدید و گستاخی را برگزید.
خاتمی و بنیاد باران اشاره‌ای به این واقعیت تاریخی نکرده‌اند که آمریکایی‌ها با وجود تظاهر به استقبال از طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها و کمک به تصویب سال گفت‌وگوی تمدن‌ها (2001) در سازمان ملل، همان سال جنگ افغانستان را به راه انداختند و با سخن گفتن از جنگ صلیبی، اسلام را دین خشونت معرفی کرده و از ضرورت حمله به 24 کشور اسلامی سخن گفتند. همچنین به خاطر نرمش‌های ذلیلانه دولت خاتمی و با وجود خوش‌خدمتی‌های انجام گرفته در ماجرای اشغال افغانستان، دولت آمریکا ایران را محور شرارت قرارداد و در حقیقت خاتمی و اطرافیانش باید توضیح دهند که عایدی ادعای گفت‌وگوی تمدن‌ها و زمینه‌سازی برای مذاکره و نرمش با آمریکا چه چیزی جز گستاخی شیطان بزرگ به همراه داشت؟!