kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

کوتاه اقتصادی


* یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از آماده بودن طرح برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای هزینه در پروژه آب روستایی به صورت دوفوریتی خبر داد.
علی نعمت چهاردولی گفت: هفته آینده طرح برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اختصاص آب روستایی با قید دوفوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.
* مدیر کل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خواست تا در زمان دریافت استراحت پزشکی از پزشک معالج، به مدت و نوع بیماری مندرج در آن دقت نمایند. سیروس نصیری با اعلام این مطلب گفت: در پی اعلام نارضایتی برخی از بیمه‌شدگان در خصوص عدم پذیرش گواهی استراحت پزشکی آنها از سوی شعب تامین اجتماعی، مشخص شد در برخی موارد استراحت‌های پزشکی صادر شده فاقد اطلاعات کامل است.
وی افزود: بیمه‌شدگان باید توجه کنند که در تمامی گواهی‌های استراحت پزشکی، باید نوع بیماری و مدت آن، بستری در بیمارستان یا استراحت در منزل به تفکیک و صراحت مشخص شده باشد.
* در راستای اجرای بند «ک» تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 کل کشور، فرآورده‌های نفتی خوراک واحدهای تولیدی (مجتمع‌های پتروشیمی، روغن‌سازی و قیرسازی) که پالایشگاه‌های داخلی، از طریق بورس و یا به صورت مستقیم عرضه و تحویل می‌کنند، مشمول اخذ عوارض 5 درصد موضوع بند فوق نیستند و باید بر اساس 95 درصد قیمت بین‌المللی، عرضه شوند. با ابلاغ معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت، فرآورده‌های نفتی خوراک واحدهای تولیدی از شمول اخذ عوارض 5 درصدی نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی معاف شدند.
* بانک انصار نشان ملی «معتبرترین و خوشنام‌ترین شرکت ایرانی» و نشان بین‌المللی «جایزه برند اعتماد» (TBA) در صنعت بانکداری از سوی اتحادیه اروپا را که یکی از معتبرترین جوایز بین‌المللی به شمار می‌آید، دریافت کرد تا «زنجیره موفقیت سازمانی» خود را در همایشی به همین نام تکمیل کند. به گزارش اداره کل بازاریابی و تبلیغات بانک انصار، ستاد برگزاری همایش زنجیره موفقیت سازمانی که با همکاری مرکز تحقیقات و ارزیابی دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران و بر مبنای شاخص‌های مرکز استانداردهای بین‌المللی (UKAS) انگلستان و پژوهش‌های اقتصادی و اعتباربخشی (USAS) ایالات متحده آمریکا اقدام به ارزیابی و مطالعه اسناد فعالیت‌ها و عملکرد سازمان‌ها و موسسات خوشنام و معتبر ایران در عرصه‌های صنعتی، اقتصادی و مالی کرده بود، بانک انصار را در 2 بخش «استاندارد بین‌المللی اعتماد مشتریان (TBA) در صنعت بانکداری از سوی اتحادیه اروپا» و نشان ملی «معتبرترین و خوشنام‌ترین شرکت ایرانی» واجد شرایط دریافت نشان دانست.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌‌های 7729، 7770 الی 7774، 7786 الی 7788، 5611 الی 5615 از روز شنبه به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.