kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

کاهش 5 درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 5 درجه‌ای دمای هوا در نوارشمالی و احتمال توفان در شرق کشور خبر داد.


احد وظیفه در گفت‌وگو با مهر افزود: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی به علت نفوذ جریانات شمالی در سواحل شمالی کشور و اردبیل بارش باران، کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد و رعد و برق آغاز خواهد شد.
به گفته وی، این شرایط تا فردا ادامه دارد و طی این مدت دریای خزر مواج و توفانی خواهد بود.
وظیفه اظهار داشت: در سه روز آینده در ساعات بعد ازظهر در جنوب فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق فارس، شمال آذربایجان‌شرقی و غربی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی یادآور شد: در این مدت کاهش دمای 3 تا 5 درجه سلسیوس در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی دریای خزر قابل پیش‌بینی است و بارش باران در استانهای گیلان، مازندران و گلستان در برخی نقاط گاهی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.
وظیفه گفت: وزش شدید باد تا شنبه در شرق خراسان رضوی و جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد و رخداد توفان گردوخاک دور از انتظار نیست.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: با افزایش سرعت باد در مرزهای شرقی کشور در این مدت پدیده گرد‌وخاک و کاهش دید افقی به ویژه در منطقه زابل رخ می‌دهد.
وی آسمان تهران را صاف همراه با وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه و کمینه دمای پایتخت به ترتیب 32 و 21 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.