kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
رئیس پلیس فتای بوشهر خبر داد

خسارت 1/5 میلیارد ریالی کارمند اخراجی به مدیر سابق خود

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از دستگیری فردی که با دسترسی به سامانه اینترنتی محل کار سابق خود، یک میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت به آن شرکت زده بود خبر داد.


داریوش پورسعید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: کارآگاهان مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتای بوشهر در پی شکایت مدیر یکی از شرکت‌های خصوصی استان مبنی بر اینکه فردی به صورت غیرمجاز وارد سامانه اینترنتی این شرکت شده و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال ضرر و زیان رسانده است، بلافاصله با تشکیل تیم عملیاتی ویژه وارد عمل شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات گسترده انجام شده توسط ماموران مبارزه با جرائم سایبری مشخص شد، کاربر غیرمجاز در چند مرحله وارد سامانه شرکت شده است.
وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌های فنی و تخصصی، بلافاصله متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس انتقال دادند.
پورسعید تصریح کرد: متهم اعتراف کرد حدود دو سال در آن شرکت به عنوان حسابدار مشغول به کار بوده و ماه گذشته به دلیل ناراحتی به قصد انتقام از مدیر با در دست داشتن رمز وارد سامانه اینترنتی آن شرکت شده و اقدام به تخریب داده‌های رایانه‌‌ای آن شرکت کرده است.
رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح انتقال داده شد.