kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
ظریف در دیدار سفیر جدید اسلو:

اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ به ضرر این کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر جدید نروژ ضمن انتقاد از اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ این اقدام را به ضرر نروژ دانست.


به گزارش فارس، خانم اودیسه نورهیم سفیر جدید نروژ در جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر دیروز دوشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.
در ادامه محمدجواد ظریف ضمن انتقاد از اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ اظهار داشت: اخراج دانشجویان ایرانی بر افکار عمومی و محافل دانشگاهی ما تاثیر منفی داشته و این به ضرر نروژ می‌باشد. در این زمینه لازم است نروژ از ادامه این روند جلوگیری کند زیرا دانشجویان ایرانی برای تحصیل در آن کشور حضور دارند.
اودیسه نورهیم سفیر جدید نروژ با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که بتواند کمک کند که روابط دو کشور در تمام ابعاد توسعه بیشتری یابد.
وی در رابطه با مشکلات دانشجویان ایرانی گفت: قبل از ترک نروژ با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو در این رابطه گفت‌وگو کرده و از وضعیت دانشجویان مطلع و بدنبال راهکاری برای حل مشکل می‌باشد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تمهیداتی ایجاد شود که دانشجویان ایرانی در آینده گرفتار این مشکلات نشوند. خبر دیگر اینکه وزیر امور خارجه در دیدار سفیر جدید ایتالیا اظهار داشت: امیدوارم اتحادیه اروپا نقش فعالتری در مذاکرات داشته باشد.
مائورو کنچاتوری سفیر جدید ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر دوشنبه با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بر توسعه هر چه بیشتر روابط در تمام ابعاد تاکید کرد.
وی با اشاره به ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که ایتالیا بتواند نقش موثر و مثبتی در توسعه روابط  ایران و اتحادیه اروپایی ایفا نماید.