kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
معاون وزیر بهداشت خبر داد

هزینه مصرف سیگار برابر با بودجه طرح تحول سلامت!

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه 10هزار میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار در کشور می‌شود، افزود: هزینه اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز 10 هزار میلیارد تومان است.


دکتر علی‌اکبر سیاری گفت: مصرف دخانیات باعث ابتلای فرد به بیماری سرطان، بیماری مزمن تنفسی و ریوی، فشار خون، سکته مغزی و قلبی می‌شود، که مرگ ناشی از این بیماری‌ها قابل پیشگیری است، یعنی با ترک دخانیات اعم از سیگار و قلیان می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت مواد دخانی، اطلاع‌رسانی و توانمندسازی مردم، ایجاد محدودیت قانونی در اماکن عمومی برای افراد سیگاری و مصرف‌کننده قلیان و محدودیت تبلیغات می‌توان از مصرف دخانیات در کشور جلوگیری کرد.
به گزارش مهر، معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان دخانیات با استفاده از ابزارهای متفاوت، افراد مختلف جامعه  از جمله جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: ما باید از طریق دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز تحقیقاتی و حوزه‌های علمیه بر روی جوانان و افراد جامعه تاثیر گذاشته و با اطلاع‌رسانی گسترده و بکارگیری راهکارهای مناسب مصرف سیگار در کشور را کاهش دهیم.
سیاری با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از مصرف دخانیات گفت: با اطلاع‌رسانی گسترده و پیشگیری از مصرف دخانیات از مرگ سالانه 11 هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات و ابتلای هزاران نفر به آسم، سل مقاوم و بیماری‌های تنفسی پیشگیری خواهد شد.