kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
نظر شخصیت‌های داخلی درباره ائتلاف آمریکا علیه داعش:

دخالت‌های خارجی، جنگ بزرگ‌تری را به منطقه تحمیل می‌کند

مقامات کشورمان با اشاره به نمایش ائتلاف آمریکا علیه داعش، این اقدام رامصداق دخالت‌های خارجی و عاملی برای وقوع جنگ بزرگتری در منطقه دانستند.


محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با بیان اینکه ما نسبت به نیات واقعی آمریکا در این موضوع به شدت مشکوک هستیم، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه پاکی و صداقت سیاست و رفتار منطقه‌ای و بین‌المللی خود را در همکاری و همراهی با آمریکایی که مغضوب ملت‌های منطقه است، آلوده نخواهد کرد.
شیبانی اضافه کرد: زمانی که آمریکا به تک‌تک گروه‌های تروریستی در سوریه کمک مالی کرده و از آنها حمایت سیاسی می‌کرد، جمهوری اسلامی ایران با روشنگری تمام نسبت به خطر گسترش دامنه تروریسم در منطقه به دلیل سیاست‌های اشتباه و عملکرد غلط آمریکا و غرب هشدار داد.
همچنین حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به ائتلاف غرب ساخته علیه داعش نوشت: دخالت‌های خارجی همیشه جنگ بزرگتری را به منطقه تحمیل کرده است.
نماینده معرفی شده از سوی جمهوری اسلامی برای حضور در سازمان ملل متحد با تأکید بر این که ائتلاف باید درون منطقه‌ای و توسط کشورهای بزرگ آن باشد، نه بیرونی و تحمیلی نوشته است: سیاست‌های یک بام و دو هوای غرب فقط سبب ریشه‌دارتر شدن ترور و خشونت خواهد شد.
فریب افکار عمومی
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز اقدام آمریکا برای تشکیل ائتلاف علیه داعش را اقدامی برای فریب افکار عمومی خواند.
به گزارش ایسنا محسن پاک‌آیین گفت: در این ائتلاف قرار است با پدیده‌ای مبارزه شود که آمریکا خود، آن را خلق کرده و در تجهیز و حمایت مالی آن نقش اول را داشته است.
وی افزود: مردم دنیا فراموش نکرده‌اند که چندین بار کنگره آمریکا کمک مالی به گروه داعش و دیگر گروه‌های تکفیری را تصویب کرده بود.
عماد افروغ، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه نیز با اشاره به پشت پرده ائتلاف جهانی علیه داعش می‌گوید: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید آمریکا در پی حضور نظامی در منطقه است و به نظرم این حضور نظامی مقدمه‌ای است برای اینکه خود را منجی نشان دهد و این منجی‌گری با یک حضور نظامی همراه است و حضور نظامی مقدمه برنامه منجی‌گرایانه آمریکایی است.