kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
روحانی در جمع ورزشکاران

دولت تخریب را هم تحمل می‌کند !

رئیس جمهور تاکید کرد : وقتی مردم می‌بینند دولت آستانه تحملش بالاست نقد که زیباست، اما تخریب را هم تحمل می‌کند، نقد ناروا را هم تحمل می‌کند و این برای مردم زیبا است .


حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته در مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران مدال‌آور المپیک و مسابقات جهانی، با اظهار خشنودی از حضور در جمع ورزشکاران همزمان با میلاد امام رضا(ع)، گفت: از آغاز دولت یازدهم ظاهرا اقبال و بخت با این دولت همراه بوده که همزمان با جشن مردم برای انتخابات ریاست‌جمهوری مردم جشن و شادی حضور ورزشکاران و صعود آنها به مسابقات جام جهانی را جشن گرفتند.
وی با بیان اینکه اصولا قهرمانان هم نشاط‌آورند و هم قادرند بهترین الگوها برای نسل جوان ما باشند، افزود : ما دل‌مان می‌خواهد قهرمانان ما پهلوان هم باشند. منافاتی هم بین پهلوانی و قهرمانی نیست. البته پهلوانی رتبه والایی است که الگویش مولای ما امیرالمومنین(ع) است. امیرالمومنین(ع) قهرمان میدان‌های نبرد بود، اما پهلوان میدان‌ها نیز بود.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم ما می‌خواهند با نشاط باشند. خوشحالی حق مسلم ماست. بسیاری از اوقات شما می‌توانید این شادی را برای ملت ما به ارمغان بیاورید، البته دولت وظایف بسیار سنگین‌تری برای شادی مردم بر دوش دارد.
وی افزود: آن وقت که شاخص تورم پایین می‌آید مردم وقتی این شاخص را می‌بینند که این ماه از ماه پیش شاخص‌ها پایین‌تر آمده این شادی آفرین و نشاط آور است. مردم وقتی می‌بینند دولت تلاش می‌کند تا بر رکود فائق بیاید و قدم‌های اولیه را برداشته برای مردم شادی‌آفرین است.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: وقتی مردم می‌بینند دولت آستانه تحملش بالاست نقد که زیباست، اما تخریب را هم تحمل می‌کند، نقد ناروا را هم تحمل می‌کند و این برای مردم زیباست. همه ما باید آستانه تحمل را بالا ببریم.
روحانی ورزش را یک نوع سبک زندگی دانست و گفت: اگر ورزش توام با اخلاق باشد می‌تواند به فرهنگ جامعه کمک کند. بنابراین ورزش بهترین وسیله برای پر کردن ساعات فراغت نسل جوان و بسیار ارزشمند است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم تاسیس ورزشگاه‌های ویژه بانوان در کشور و توسعه آنها ابرازداشت : فرصت ورزش را باید برابر کنیم. اینکه فرصت تنها برای آقایان باشدو برای خانم‌ها نباشد حتما بی‌عدالتی است.
وی امنیت، آزادی و اخلاق را ۳ مولفه برای ورزش بانوان عنوان کرد و گفت: ما هم امنیت و هم آزادی مشروع و هم اخلاق را باید برای ورزش بانوان مد نظر قرار دهیم و با این ۳ اصل در کنار ورزش همگانی باید به سمت ورزش حرفه‌ای پیش برویم.
روحانی با اشاره به مدال‌های کسب شده توسط بانوان برای کشور در میادین مختلف ورزشی خاطر نشان کرد: ورزش را باید به مردم واگذار کنیم. دخالت‌های دولت را به حداقل برسد. دولت باشگاه‌دار نیست و نمی‌تواند باشد.
رئیس قوه مجریه افزود: دولت نمی‌تواند ورزشکاران را جذب و تحویل جامعه دهد. بلکه باید زمینه را آماده کند و بخش خصوصی نیز به میدان آید تا بتواند ورزش کشور را سامان دهد.
به گزارش تسنیم روحانی با بیان اینکه ورزش سیاسی نیست، تصریح کرد: باید رانت‌ها را کنار بگذاریم. ورزش یک مسئله اجتماعی است؛ فضا را باز کنیم هر چند که ورزش به سیاست ملی در بخش‌هایی می‌تواند کمک کند اما اساس ورزش اجتماعی است و وزارت ورزش باید زمینه را برای بخش خصوصی فراهم کند.
گفتنی است ؛ رئیس جمهور در این مراسم از قهرمانان ورزشی کشور که در دو سال گذشته در میادین بین المللی مدال آورده اند، تجلیل کرد.