kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

اولین گروه زائران ایرانی خانه خدا عازم مدینه منوره شدند

اولین کاروان زائران ایرانی حج تمتع امسال، ساعت هشت و30 دقیقه صبح دیروز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مدینه منوره اعزام شدند.


به گزارش ایرنا، این گروه که متشکل از 460 زائران خانه خدا بودند پس از آیین معنوی بدرقه زائران با پرواز شماره 5012 متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان راهی مدینه منوره شدند.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: پرواز زائران ایرانی از این فرودگاه از جمعه (دیروز) تا ششم مهرماه ادامه خواهد داشت.
سعید چلندری در جمع خبرنگاران افزود: زائران استانهای تهران، البرز، قم، مرکزی، سمنان و قزوین از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی می‌شوند.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود 20 هزار و 500 مسافر از زائران این شش استان کشور از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ع) عازم شهرهای مدینه منوره و مکه معظمه شوند.
مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: زمان پرواز هواپیما از این فرودگاه به شهر مدینه منوره حدود سه ساعت می‌باشد.
در آیین معنوی بدرقه زائران ایرانی در حج تمتع 93 که با حضور  حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، جمعی از خادمین حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز حضور داشتند.
اعزام زائران خانه خدا در قالب 64 پرواز
 از فرودگاه امام (ره)
همچنین سعید چلندری مدیر کل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: عملیات اعزام زائران در قالب 64 پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی ادامه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: پروازهای برگشت حجاج از 17 مهر آغاز می‌شود و آخرین پرواز برگشت 6 آبان ماه خواهد بود.
چلندری افزود: ما کمتر از یک ماه فرصت داشتیم که با توجه به دغدغه‌های سازمان حج و زیارت شرایط را برای انتقال زائران از فرودگاه آماده کنیم و تلاش شد که زائران از یک ترمینال اختصاصی استفاده کنند و هم اکنون در کمترین زمان ممکن کار پذیرش زائران بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
بار زائران خانه خدا 24 ساعت پس از بازگشت
در منزل تحویل داده می‌شود
مدیر کل حج استان تهران با اشاره به انتقال پرواز زائران خانه خدا به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: با توجه به دور بودن مسافت، تدبیری اندیشیده شده است که بار زائران خانه خدا 24 ساعت پس از بازگشت در منزل تحویل داده می‌شود.
حجت‌الاسلام رحمانی مدیر کل حج استان تهران در حاشیه مراسم بدرقه زائران خانه خدا به سرزمین وحی در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به اینکه پروازها به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتقل شده است به خاطر رفاه حال زائران تدبیری اندیشیده شده است که بار زائران جلوی در منزل به آنها تحویل داده شود.
وی ادامه داد: پس از اینکه بار زائران از هواپیماها پیاده شد سازمان پست آنها را تحویل می‌گیرد و طی قراردادی که منعقد شده است موظف هستند ظرف 24 ساعت آنها را به زائران تحویل دهند.
وی همچنین به مراسم بدرقه زائران اشاره کرد و گفت: به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت در فرودگاه بدرقه‌کنندگان در مقابل مساجد محل یا همان نقطه‌ای که مدیر کاروان تعیین می‌کند می‌توانند برای بدرقه زائران خود حضور پیدا کنند اگر بدرقه‌کنندگان تا فرودگاه زائران را همراهی کنند باید توجه داشته باشند که بیشتر از منطقه ورودی پارکینگ اجازه وارد شدن به فرودگاه را ندارند لذا بهتر است در محله خود مراسم بدرقه را انجام دهند.
حجت‌الاسلام رحمانی افزود: 48 ساعت قبل از پرواز گذرنامه‌ها از زائران گرفته می‌شود تا کارهای مربوط به آنان انجام شود تا وقت زائران در فرودگاه گرفته نشود.