kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

رابطه دولت و مجلس مثبت است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: رابطه دولت و مجلس مثبت است.
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص برخی مطالب مطرح شده از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر استیضاح چند وزیر دولت و اینکه این‌گونه اظهارنظرها تخریب رابطه دو قوه مجریه و مقننه نیست؟ با بیان اینکه رابطه دولت و مجلس مثبت است، گفت: استیضاح از نظر قانون اساسی ضابطه و قاعده‌ای دارد و به این شکل نیست.
وی افزود: باید در اظهارنظرها دقت کنیم. رابطه دولت و  مجلس خوب است. سران سه قوه نشست‌های مختلفی با هم برگزار می‌کنند و علاوه بر آن نیز دولت و نمایندگان مجلس طی ماه‌های اخیر نشست‌های مختلفی را برگزار کرده‌اند.
اکرمی اضافه کرد: باید در شرایط کنونی انسجام داخلی را حفظ کنیم و اگر نقدی نیز هست نقدمان آگاهانه و خیرخواهانه باشد و در بیان نقد نیز شیوه حسن و نیکویی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دولت به دنبال ایجاد آرامش در جامعه است و ممکن است دامن زدن به برخی مباحث به آرامش ایجاد شده در جامعه لطمه بزند.
هیئت رئیسه مجلس مخالف توزیع نامه علیه رئیس‌جمهور است
ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها پیرامون توزیع نامه‌ای در صحن علنی مجلس علیه رئیس‌جمهور در ایام استیضاح وزیر علوم گفت: این اولین مصاحبه بنده بعد از استیضاح است و علی‌رغم اینکه بنایی بر انجام مصاحبه نداشتم اما ظاهرا برخی رسانه‌ها به دنبال ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس هستند که هیچ سودی برای کشور و مردم نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه این نامه را آقای کوچک‌زاده تهیه، به هیئت رئیسه مجلس تحویل داد و خودشان هم مسئولیت آن را برعهده گرفتند و حتی قرار شد از پشت تریبون هم این موضوع را اعلام کنند اما فرصتی پیش نیامد افزود: هیچ اراده‌ای در هیئت رئیسه مجلس برای تخریب دیگران وجود ندارد و آقای دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه نیز هیچ نقشی در توزیع این نامه نداشتند.