kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

جاعل ویزای کشورهای اروپایی دستگیر شد

فردی که اقدام به جعل ویزای کشورهای اروپایی می‌کرد، از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شد.
سرهنگ کارآگاه افشار احسانی‌فرد رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزئیات دستگیری این فرد که تاکنون از چندین نفر کلاهبرداری کرده است گفت: «اوایل مرداد ماه سال جاری مردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 از وقوع این کلاهبرداری خبر داد.
شاکی تاکید کرد: پسرم اوایل تابستان قصد سفر به اروپا را داشت اما هرچه تلاش کرد نتوانست ویزا بگیرد تا اینکه در مقابل سفارت یکی از کشورهای اروپایی با فردی آشنا شد که مدعی بود می‌تواند ویزای شینگن اروپا و دیگر کشورها را برایش فراهم کند.
وی افزود: پس از مدتی رفت و آمد به دفتری در غرب تهران مبلغ 30 میلیون تومان به آن مرد دادیم.
مرد شاکی تاکید کرد: پسرم وقتی از ایران خارج شد حدود یک ماه از او بی‌خبر بودیم تا اینکه پس از پی‌گیری فراوان متوجه شدیم که او را به جرم داشتن ویزای جعلی دستگیر و زندانی کرده‌اند.
با آغاز رسیدگی به پرونده متهم 43 ساله به نام فرشاد و فرد دیگری به نام امیر به آگاهی منتقل شدند و در بازپرسی‌های اولیه هرگونه اطلاع از جعلی بودن ویزا را منکر شدند ولی کارآگاهان پایگاه دوم پلیس اسناد و مدارکی پیدا کردند که نشان می‌داد فرشاد در این رابطه گناهکار اصلی بوده است.سرهنگ احسانی‌فر از کلیه مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست تا به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.