kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
در پی عدم برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی

تجمع ۱۰۰۰ مربی پیش دبستانی مقابل ساختمان ریاست جمهوری

یک‌هزار نفر از مربیان پیش دبستانی در مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع و نامه‌ای هم برای احقاق حقوق خود برای رئیس‌جمهور ارسال کردند.
موضوع آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی این روزها بحث داغ آموزش و پرورش است که در نهایت به صورت رسمی اعلام شد که وزارت آموزش و پرورش به علت عدم دریافت ردیف استخدامی، توانایی برگزاری آزمون استخدامی برای مربیان پیش دبستانی را ندارد.
اما بر اساس آماری که این روزها منتشر شده است چیزی حدود بیش از 30 هزار مربی پیش‌دبستانی در کشور چشم انتظار برگزاری این آزمون بودند تا بتوانند پس از سال‌ها تدریس وارد آموزش و پرورش شوند.
پیش از این وزیر آموزش و پرورش زمان برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی را 17 مردادماه امسال اعلام کرده بود که این آزمون در آن تاریخ برگزار نشد و این روزها هم که صحبت از عدم برگزاری چنین آزمونی به میان آمده است، مربیان پیش دبستانی در مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند.
یکی از مربیان پیش دبستانی که از تجمع کنندگان مقابل ریاست جمهوری است به خبرنگار فارس گفت: بیش از یک‌هزار نفر از مربیان پیش دبستانی از نقاط و شهرهای مختلف کشور در مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع کرده‌ایم.
وی افزود: آموزش و پرورش قرار بود در 17 مردادماه آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی را برگزار کند اما این موضوع محقق نشد و برای احقاق حقوق خود تجمع کرده‌ایم و یک نامه هم برای رئیس جمهوری کشورمان نوشته‌ایم تا به مشکلاتمان رسیدگی کنند.عملکرد ناصحیح وزارت آموزش و پرورش سبب بروز تجمعهای زیادی شده است. دو روز پیش دانش آموزان زجر کشیده شین آبادی برای دومین بار در بیست روز گذشته مقابل ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کردند. با گذشت دو سال از آتش سوزی دبستان در شین آباد و سوختگی بالای دختران این مدرسه، آموزش‌و‌پرورش هنوز پول دیه آنها را نداده است و به گفته خانواده این دانش‌آموزان پس از متحمل شدن زجر فراوانشان به گفته مسئولین قرار است تنها یک سوم از هزینه و دیه آنها پرداخت شود.
وزیر آموزش و پرورش در تجمع اول این عده قول مساعدت و برطرف شدن مشکلات آنها را داده بود که پس از محقق نشدن وعده ها، ناگزیر به برگزاری تجمع دوم شدند. آیا باید منتظر ماند و تجمعات بعدی را دید و یا این که با اصلاح رویه در پیش گرفته شده، آرامش به وزارتخانه مهم آموزش و پرورش بازخواهد گشت ؟