kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

اخبار کوتاه


فشار خون، کشنده خاموش
رئيس انجمن سکته مغزی گفت: سکته مغزی و قلبی نتیجه سالیان طولانی ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون، چربی، قندخون، عدم استفاده از غذاهای سالم و مصرف سیگار است.
محمدرضا قینی تاکید کرد: به فشارخون، کشنده خاموش می‌گویند، بنابراین بهتر است هر چند ماه یکبار کنترل شود و این کار سختی نیست.
خطر سرطان‌زایی بطری‌های آب
مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو هشدار داد: ظروف بطری آب معمولاً پلیمری هستند و اگر به صورت غیراستاندارد نگهداری شوند و در معرض آفتاب شدید قرار بگیرند مواد پلیمری در آب آزاد می‌شود که می‌تواند سرطان‌زا باشد. رستگار افزود: اگر از انواع بطری‌ها مثل شیشه استفاده شود شاید بهتر باشد اما قیمت تمام شده بالا می رود و دیگر همه قدرت خرید آن را نخواهند داشت.
دعوای زنان و مردان با چماق و قمه در عروسی!
نزاع دسته‌جمعی زنان و مردان خانواده عروس و داماد پلیس را به محل عروسی در محدوده خیابان بهشت‌زهرا کشاند.
سرهنگ امیر نوری سرکلانتر دهم پلیس پایتخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ماموران گشت کلانتری برای آرام کردن افراد درگیر وارد عمل شدند اما تعدادی از نزاع‌کنندگان به سمت ماموران نیز حمله‌ور شده و قصد آسیب رساندن به عوامل کلانتری را داشتند که با شلیک یک تیر هوایی غائله ختم و عاملان اصلی نزاع و درگیری که دو مرد و سه زن بودند دستگیر شدند.
به گفته سرهنگ نوری این درگیری به خاطر اختلافات قبلی و کینه شرور خطرناک منطقه حسن‌آباد که در عروسی حضور داشت رخ داده است.
خودزنی شرور با چاقوی سلاخی
پسر شروری که با چاقوی سلاخی در حال قدرت‌نمایی در خیابان بود به محض مشاهده ماموران پلیس اقدام به خودزنی کرد.
سرهنگ محمدامین ارباب‌پور رئیس کلانتری 119 مهرآباد جنوبی گفت: این پسر شرور که در خیابان دستغیب در حال عربده‌کشی و قدرت‌نمایی با چاقوی سلاخی بود وقتی خود را در محاصره پلیس دید اقدام به خودزنی کرد.ماموران کلانتری با استفاده از گاز اشک‌آور موفق به دستگیری این فرد شدند.