kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

افزايش تلاش دولت صنعا براي توافق با الحوثي‌ها

تلاش کميته ويژه رياست‌جمهوري براي گفت‌وگو با الحوثي‌ها و رسيدن به تفاهم همچنان ادامه دارد.
در حالي که انقلابيون الحوثي يمن با تحصن در اطراف فرودگاه صنعا چند روزي است مرحله سوم اعتراضات خود را شروع کرده‌اند و تظاهرات سراسري در بسياري از استان‌هاي اين کشور ادامه دارد تلاش براي توافق با الحوثي‌ها نيز همچنان ادامه دارد. خبرگزاري تسنيم به نقل از روزنامه يمني اعلام کرد که در نشست ويژه عبدربه منصور هادي رئيس‌جمهور يمن با برخي از فعالان و مقامات اين کشور، تصميم گرفته شد تا تعداد اعضاي کميته رياست جمهوري براي مذاکره با عبدالملک الحوثي رهبر الحوثي‌ها افزايش يابد و مذاکرات از سر گرفته شود.
همچنين رئيس‌جمهور يمن در اين نشست فاش کرد که نامه‌اي به عبدالملک الحوثي نوشته و در آن از وي خواسته تا نمايندگاني را براي مذاکره معرفي کند.
 اين خبر بلافاصله از سوي سخنگوي جنبش انصارالله تکذيب شد.
 از سوي ديگر روزنامه لبناني البيان به نقل از منابع يمني ديروز اعلام کرد که دولت يمن و الحوثي‌ها بر سر کاهش‌ بهاي مشتقات نفتي به توافق رسيده‌اند. اين خبر هنوز از سوي مقامات رسمي دو طرف در يمن تاييد نشده است. مقامات الحوثي همچنين در واکنش به حمايت‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل از دولت يمن اعلام کردند اين شورا از دولتي نامشروع دفاع مي‌کند و مردم انقلابي تا سرنگوني دولت صنعا به تظاهرات خود ادامه مي‌دهند.