kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

کاهش بودجه دولت نتانياهو براي جبران هزينه جنگ غزه

مقامات رژيم صهيونيستي براي جبران خسارت هزينه‌هايي که طي جنگ غزه متحمل شدند بودجه تمام وزارتخانه‌هاي اين رژيم را کاهش دادند.
به گزارش خبرگزاري‌ها به نقل از روزنامه هاآرتص، هزينه‌هايي که جنگ غزه بر رژيم صهيونيستي تحميل کرده باعث شد مقامات اين رژيم براي جبران اين خسارت‌ها بودجه سال 2014 را به طور همگاني کاهش دهند.
هاآرتص افزود، به نظر مي‌رسد کابينه اسرائيل 561 ميليون دلار (‌2 ميليارد شکل) کاهش همگاني بودجه 2014 را تصويب کند تا هزينه عمليات صخره سخت را جبران کند.
بر اساس گزارش‌هاي رسيده رژيم صهيونيستي در طول جنگ  51 روزه غزه حدود 1/5 ميليارد دلار (4/5 ميليارد شکل) خسارت متحمل شده که در زمينه‌هاي اقتصادي و اجتماعي زيان‌هاي زيادي به اين رژيم وارد شده است.
از سوي ديگر وزارت جنگ رژيم صهيونيستي به سياستمداران اين رژيم پيشنهاد داده است در مذاکرات آتش‌بس دائم، محدوديت‌ها بر غزه را کاهش دهند چرا که اين مسئله به حفظ آرامش کمک مي‌کند و اين به نفع اسرائيل است.
يک منبع ارشد نظامي در اين باره گفت، با گسترش منطقه صيد و کاهش محدوديت‌هاي اقتصادي و اجتماعي بر غزه و عبور و مرور افراد از گذرگاه‌ها شرايط براي اسرائيل بهتر مي‌شود و اين به نفع تل‌آويو است.
هفته گذشته پس از 51 روز جنگ با ميانجي‌گري قاهره آتش‌بس موقت يک ماهه‌اي ميان حماس و رژيم صهيونيستي برقرار شد تا در اين مدت آنها با برگزاري مذاکرات غيرمستقيم به آتش‌بس دائم دست يابند. اين آتش‌بس به دليل اينکه رژيم صهيونيستي به هيچ يک از اهداف خود نرسيد، به پيروزي قطعي مقاومت بدل گشت. حتي مقامات رژيم صهيونيستي نيز بر پيروزي مقاومت در اين جنگ اذعان کرده‌اند. در اين بين فقط نتانياهو است که مدعي است در اين جنگ مقاومت به اهداف خود نرسيده است!
ساير رويدادها
* هيئتي از رهبران جنبش حماس در ديدار با رئيس پارلمان لبنان از مواضع پايدار اين کشور در ابراز همبستگي با نوار غزه قدرداني و تشکر کرد.
* وزراي خارجه آمريکا و مصر در گفت‌وگوي تلفني درباره آمادگي براي برگزاري اجلاس بين‌المللي بازسازي غزه تبادل‌نظر کردند.
* تعدادي از طرفداران حماس توسط نيروهاي تشکيلات خودگردان به اتهام برگزار کردن جشن پيروزي مقاومت 51‌ روزه در کرانه باختري دستگير شدند.
* اسماعيل هنيه معاون رئيس دفتر سياسي حماس تاکيد کرد که دستاوردهاي پيروزي غزه تا مدت‌ها باقي خواهد ماند.