kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
اعتراض‌ها علیه پلیس نژادپرست وارد روز سوم شد

اعلام وضعیت «پرواز ممنوع» بر فراز شهر «فرگوسن»آمریکا

تشدیداعتراض‌ها علیه اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا در قتل سیاهپوستان، رئیس‌جمهور این کشور را به واکنش واداشت.
پس از اینکه اعتراض‌ها علیه قتل نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا وارد روز سوم شد و اداره هوانوردی شهر فرگوسن، واقع در ایالت میسوری مجبور به اعلام ممنوعیت پرواز هواپیماها بر فراز این شهر شد، اوباما مجبور به واکنش شد.
بر اساس خبرهای منتشر شده، در این 3 روز سیاهپوستان شهر با برپایی اعتراض‌های خیابانی با پلیس‌ نژادپرست شهر درگیر و در مواقعی اقدام به تخریب اموال عمومی کرده‌اند.
در این 3 روز دستکم 50 سیاهپوست معترض بازداشت شده‌اند اوباما از مردم این شهر خواست آرامش خود را حفظ کنند.
اداره هوانوردی فرگوسن می‌گوید به دلیل نگرانی از ادامه شورش‌های مردمی و با هدف کمک کردن به ایجاد محیطی امن دستور توقف پرواز داده است.
روز شنبه گذشته 18 مرداد ماه بود که خبر رسید، پلیس فرگوسن یک نوجوان 18 ساله و سیاه‌پوست را در خودروی پلیس هدف گلوله قرار داده است.این نوجوان که به گفته معترضان قربانی احساسات نژادپرستانه پلیس شده، ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.
آخرین خبرها حاکی است، رئیس پلیس این شهر گفته این نوجوان که «مایکل براون» نام دارد چند بار از نزدیک هدف گلوله قرار گرفته است. وی تصریح کرد قصد ندارد نام پلیس ضارب را اعلام کند!
قتل سیاهپوستان از سوی پلیس آمریکا سابقه‌ای طولانی دارد و طبق تحقیقات انجام شده، خشونت‌های پلیس این کشور در مواجهه با سیاهپوستان دو برابر سفیدپوستان است.