kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
سخنگوی کمیسیون آموزش خبر داد

پیگیری جدی مجلس برای اعلام وصول استیضاح وزیر علوم

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: با وجود فرصت یک ماهه به وزیر علوم، دغدغه‌های اصلی همچنان پابرجاست و هیئت رئیسه در ارتباط با اعلام وصول استیضاح باید در برابر قانون تمکین کند.


قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید و پیگیری استیضاح‌کنندگان وزیر علوم برای اعلام وصول و انجام استیضاح اظهار داشت: استیضاح‌کنندگان پیگیر اعلام وصول استیضاح هستند و هیئت رئیسه مجلس نیز باید در برابر روند قانونی تمکین کند.
وی افزود: تاکنون برنامه خاصی برای دیدار و مذاکره از سوی استیضاح‌کنندگان با هیئت رئیسه مجلس در خصوص اعلام وصول در دستور کار نبوده و البته بحث استیضاح قاعده مشخص خود را دارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: با پا در میانی رئیس مجلس شورای اسلامی و تأکید وی بر تعامل میان طرفین، استیضاح‌کنندگان برای اثبات این موضوع که به دنبال تعامل هستند به وزیر علوم یک ماه فرصت دادند تا نسبت به رفع دغدغه‌های مطرح‌ شده اقدام کند.
جعفری در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: خواسته‌های نمایندگان از وزیر علوم خواسته‌های قانونی است و دغدغه‌های مطرح ‌شده در رابطه با استیضاح وزیر علوم دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و نظام است و با وجود فرصت یک ‌ماهه به وزیر علوم، اقدام خاصی برای رفع دغدغه‌های اصلی صورت نگرفته است.
همچنین حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: اعلام وصول استیضاح وزیر علوم به میزان اصرار استیضاح‌کنندگان بستگی دارد! و باید استیضاح‌کنندگان جمع‌بندی جلسات خود در این باره را در قالب تقاضا به هیئت رئیسه اعلام کنند.
گفتنی است؛ الیاس نادران نماینده تهران در مجلس در جلسه علنی روز چهارم تیرماه خانه ملت، در تذکری آیین نامه‌ای اظهار داشت:دیروز استیضاح آقای فرجی دانا با 150 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد اما آقای ابوترابی فرد آنرا اعلام وصول نکردند لذا از هیات رئیسه استدعا داریم که حداقل امروز تقاضای استیضاح وزیر علوم را اعلام وصول کنند.