kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶

گازرسانی به ۲۲۲ روستای مرزی خراسان جنوبی در دست اجرا است


 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در ادامه نهضت گازرسانی اکنون ۴۰۲ روستا در چهار شهرستان مرزی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و گازرسانی به ۲۲۲ روستای دیگر این شهرستان‌ها در دست اجرا است.
سید محمود هاشمی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته و تلاش کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی در حال حاضر ۴۰۲ روستا با جمعیت بیش از ۲۸ هزار و ۶۹۵ خانوار در چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته گازرسانی به ۲۲۲ روستای دیگر با جمعیت بیش از ۲۱ هزار و ۴۱۶ خانوار در این شهرستان‌ها در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت گازرسانی به روستاهای مرزی گفت: با بهره‌مندی روستاهای مرزی از گاز طبیعی، به میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت از طریق مرزها نیز جلوگیری می‌شود.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور به شمار می‌آید و دارای بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان است که با اجرای پروژه‌های متعدد گازرسانی، اکثر روستاهای مرزی دارای قابلیت گازرسانی از این نعمت طبیعی بهره‌مند شده‌اند.
هاشمی گفت: در حال حاضر از مجموع ۹۵۱ روستای گازدار استان، تعداد ۷۳۶ روستا در سه سال اخیر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند.