kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
نایب‌‌رئیس‌کمیسیون درمان مجلس:

کمبود انسولین قلمی به زودی مرتفع می‌شود

نایب‌رئیس ‌کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود نوع قلمی انسولین به علت تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی است و این موضوع به زودی مرتفع می‌شود.



سید محمد پاک‌مهر، در گفت‌و‌گو  با تسنیم، اظهار داشت: بیماران به ‌اشکال مختلفی از انسولین استفاده می‌کنند که یکی از آنها به صورت ویال است.
وی افزود: ویال‌های ‏regular و NPH‌ اشکال جدید داروها هم به صورت پن یا قلم‌های انسولین است. نمونه بارز این انسولین‌ها ارقام نوومیکس و نئووراپید و لانتوس است.
نایب‌رئیس‌ کمیسیون درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استفاده به صورت قلم‌های انسولین برای بیمار بسیار راحت‌تر است، استقبال از انسولین‌های قلمی زیاد است.
پاک‌مهر تصریح کرد: انسولین‌های قلمی معمولا از کشور هلند وارد می‌شود و با توجه به تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در حال حاضر، نوع قلمی در کشور ما با کمبود مواجه شده است. ولی در انسولین به صورت ویال کمبود نداریم و به اندازه مصرف بیماران دیابتی انسولین در کشور ما تولید می‌شود.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توان دانشمندان ایرانی و تلاش‌های مجلس و دولت امیدواریم به زودی مشکل انسولین‌های قلمی نیز در کشور حل شود.