kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

حمایت بانک توسعه تعاون از شرکت‌های دانش‌بنیان

بانک توسعه تعاون به ‌پاس حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در گردهمایی تبیین نقش نظام بانکی در نظام تأمین مالی نوآوری کشور اظهار کرد: نقش و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد و خدمت‌رسانی به جامعه طی چند ماه اخیر که کشور درگیر همه‌گیری کووید۱۹ بوده بیش ‌از پیش آشکار شده است.
محمود واعظی افزود: دولت همواره بر حمایت از این قبیل فعالیت‌ها تأکید داشته و آشکار شدن نقش نوآوری‌ها در قالب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، انگیزه بیشتری برای حمایت مالی از این مجموعه‌ها فراهم کرده است.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز در این گردهمایی که به‌صورت مجازی و با حضور مدیران عامل بانک‌های کشور برگزار شده بود، گفت: در سال‌های گذشته با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت‌های شبکه بانکی توانستیم، زمینه خدمت‌رسانی بیشتر و گسترده‌تری به جامعه فراهم آوریم. علاوه بر این نقش و تأثیر فعالیت‌های نوآورانه را هم در اقتصاد تثبیت کنیم. بنا بر این گزارش، بانک توسعه تعاون نیز در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه، تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرده که در قالب آن تسهیلاتی با نرخ هشت درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به متقاضیانی که از طرف صندوق معرفی می‌شوند، پرداخت می‌کند.