kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹

رهایی 2 گروگان در رفسنجان و خاش



2 گروگان در شهرستان‌های رفسنجان و خاش طی عملیات‌های پلیسی از چنگال آدم‌ربایان رهایی و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
فرمانده انتظامي استان کرمان از دستگيري سه آدم‌ربا و رهايي گروگان 32 ساله در شهرستان «رفسنجان» خبر داد.
سرتیپ «عبدالرضا ناظری» اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر نزاع و درگیری مسلحانه منجر به جرح و ربوده شدن فردی 32 ساله توسط چند نفر در شهرستان «رفسنجان» موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وي تصریح کرد: در این رابطه تيم‌هاي عملياتي و اطلاعاتي پليس بررسي‌هاي خود را آغاز کردند و در این خصوص طی تحقیقات گسترده و انجام یک سری کارهای اطلاعاتی سه متهم را در این رابطه در شهرستان «رفسنجان» شناسایی کردند.
وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته و تعقیب و مراقبت‌های 48 ساعته، ماموران پلیس آگاهی طی عملياتی غافلگيرانه موفق به دستگیری دومرد و یک زن شدند، افزود: ماموران پلیس آگاهی «رفسنجان» فرد مورد نظر را که در ساختمانی مسکونی واقع در یکی از روستاهای این شهرستان توسط آدم‌ربایان نگهداری شده بود، آزاد کردند.
وی با ‌اشاره به اينکه متهمان دستگیر شده به دلیل اختلافات مالی دست به این آدم‌ربایی زده بودند، گفت: از جرایم این متهمان می‌توان به نزاع مسلحانه منجر به جرح، اخلال در نظم و امنيت عمومي از طريق تيراندازي، ايجاد رعب و وحشت براي شهروندان و آدم‌ربایی نام برد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
همچنین فرمانده انتظامی شهرستان «خاش» هم گفت: با تلاش پلیس آگاهی شهرستان «خاش»، جوان 28 ساله خاشی پس از دو روز اسارت از چنگال آدم‌ربایان آزاد و یک آدم‌ربا نیز در این رابطه دستگیر شد.
سرهنگ «ابراهیم کوچک‌زایی» افزود: در تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال جاری در پي ربایش جوانی 28 ساله در یکی از محلات این شهرستان بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.
وی گفت: در بررسی‌های به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سرنشینان یک دستگاه پژو پارس با پلاک مخدوش این جوان 28ساله را که در مسیر منزل به محل کار خود بود ربوده و به سرعت از محل متواری شده‌اند.
وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان این جوان، کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای را برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود هویت آدم‌ربایان را شناسایی و مشخص شد، متهمان به دلیل اختلافات مالی این جوان را ربوده‌اند.
وی گفت: سرانجام با تلاش پلیس، آدم‌ربایان عرصه را برخود تنگ دیده و پس از گذشت دو روز از آدم‌ربایی مجبور به آزادی این جوان در حوالی شهرستان «خاش» شدند.
وی خاطر نشان کرد: با آزادی این جوان تلاش برای دستگیری عاملان آدم‌ربایی ادامه داشت تا اینکه در نهایت با تلاش صورت گرفته مخفیگاه یکی از متهمان اصلی پرونده در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.